اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انگلیس در تب و تاب اعتصابات کارکنان راه آهن، پرستاران و معلمان

اعتصاب شاغلان بخش ریلی انگلیس در حالی شروع شده که کارکنان بخش بهداشت و معلمان نیز در انگلیس و اسکاتلند قصد اعتصاب دارند.

انگلیس در تب و تاب اعتصابات  کارکنان راه آهن، پرستاران و معلمان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کارگران راه‌آهن در سراسر انگلیس دست به اعتصاب زده‌اند و دولت را متهم کرده‌اند که در زمینه تامین امنیت  شاغلان بخش ریلی، حقوق و شرایط کاری آن‌ها  کم‌کاری می‌کند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «الجزیره» بسیاری از کارگران با توجه به افزایش تورم و رکود رشد دستمزدها، قادر به تامین هزینه‌های زندگی و خانواده هایشان نیستند. از جمله نگرانی‌های دیگر کارگران بخش ریلی، امنیت شغلی است که می‌تواند بر ایمنی شبکه‌ها و مسافران تاثیر منفی بگذارد.

اعضای اتحادیه راه آهن، دریانوردی و حمل و نقل  در شبکه راه آهن و ۱۴ اپراتور قطار دو اعتصاب ۴۸ ساعته را در روزهای سه شنبه و پنجشنبه برگزار می‌کنند. دولت انگلیس اعلام کرده  که نمی‌تواند به کارگران بخش دولتی افزایشی مطابق با تورم بدهد.

 

این در حالی است که پرستاران، کارکنان فرودگاه و کارکنان پست نیز به این اعتصابات ملحق شده‌اند و خواهان دستمزدی هستند که مطابق با تورم در بالاترین حد در ۴۰ سال گذشته باشد. معلمان نیز قرار است هفته آینده در اسکاتلند اعتصاب کنند.

به گفته دکتر «آدریان بویل» رئیس کالج سلطنتی پزشکی اورژانس در مصاحبه با رادیو تایمز، تاخیر در بخش‌های اورژانس انگلیس می‌تواند باعث مرگ بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر در هر هفته شود. 

بر اساس داده‌های خدمات ملی بهداشت انگلیس، ۳۷ هزار و ۸۳۷ بیمار بیش از ۱۲ ساعت را در ماه نوامبر گذشته برای پذیرش شدن در بخش‌های اورژانس معطل شدند که در نوامبر ۲۰۲۱، ۱۰ هزار و ۶۴۶ نفر بود. گرچه ارقام ماه دسامبر هنوز منتشر نشده، دکتر بویل  گفت اگر بدترین حئ نصاب ثبت نشود، تعجب خواهد کرد.

پایان پیام/ص/ ت 8

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول