اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مدعیان روشنفکری از حضور ایران در عراق می‌گویند اما کسی نمی‌گوید آمریکا در عراق چه می‌کند

هم‌رزم شهید سلیمانی گفت: آن‌هایی که ادعای روشنفکری دارند می‌گویند ایران در عراق و سوریه چه می‌کند اما کسی نمی‌گوید آمریکا در عراق چه می‌کند، ما به خواست عراق رفته‌ایم، امامانی که حرمشان در عراق است، برای ما هستند.

مدعیان روشنفکری از حضور ایران در عراق می‌گویند اما کسی نمی‌گوید آمریکا در عراق چه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار امام‌قلی شاهوردی، از فرماندهان دفاع مقدس و هم‌رزم شهید سلیمانی، در مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در گلستان شهدای اصفهان، ایشان را غرق در رحمانیت خداوند معرفی و اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌گوید آن‌هایی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند، خداوند مهر آن‌ها را به دل مردم می‌اندازد.

وی افزود: قلب او نه فقط برای رزمندگان و مردم ایران، عراق و سوریه، بلکه برای انسانیت می‌تپید و برای او ایرانی، سوری و افغانستانی تفاوتی نمی‌کرد.

شاهوردی بخشندگی را از صفات بارز شهید سلیمانی برشمرد و گفت: امروز افرادی از کشورهای مختلف دور یک سرباز جمهوری اسلامی جمع شدند و این موضوع مایه افتخار است. 

هم‌رزم شهید سلیمانی دلیل عزت سردار را ذلیل کردن آمریکا در جهان دانست و تصریح کرد: بعد از شهادت حاج قاسم بود که موشک‌ها به سمت پایگاه آمریکایی شلیک شد، بعد از شهادت او بود که قانونی علیه آمریکا در عراق تصویب شد و عمده نیروهای آمریکایی با ذلت از عراق اخراج شدند.

وی بیان داشت: عراق روزی با ما می‌جنگید، جنگی که در آن زمین و زمان آتش بود، این عراق مورد حمله آمریکا قرار گرفت و شرایط برای شکل‌گیری داعش و القاعده علیه جمهوری اسلامی شکل گرفت؛ تا هر کجا انقلاب نفوذ پیدا کرد، داعش از همان‌جا علیه جمهوری اسلامی حرکت می‌کرد.

شاهوردی با تاکید بر ویژگی اطاعت شهید سلیمانی از ولی خود اظهار داشت: ویژگی مهم سردار سلیمانی علاوه بر اخلاص و صدق و صداقت، لبیکی بود که به ندای «هل من ناصر ینصرنی» ولی خود داد و این اطاعت محض او بود که او را از سایران متمایز کرد.

وی با اشاره به نقش سردار سلیمانی در کنترل شرایط عراق و تسلط بر داعش خاطرنشان کرد: او در عراق هسته‌هایی را مانند حشدالشعبی و عصائب راه‌اندازی کرد و باعث شد که هزاران هزار نفر از عراق به سوریه بروند، به طوری که عراق بیشتر از ما در سوریه شهید داده است؛ چه شد که عراقی که با ما می‌جنگید، به کمک ما در سوریه آمد؟

شاهوردی با بیان اینکه توصیه سردار سلیمانی به ما همیشه این بود که ارتباط‌مان صمیمانه، عمل‌مان صادقانه و تدبیرمان هوشمندانه باشد، گفت: آنهایی که ادعای روشنفکری دارند می‌گویند ایران در عراق و سوریه چه می‌کند اما کسی نمی‌گوید آمریکا در عراق چه می‌کند، ما به خواست عراق رفته‌ایم، امامانی که حرمشان در عراق است، برای ما هستند.

هم‌رزم شهید سلیمانی با تاکید بر این که حاج قاسم ایران و اسلام را جهانی کرد، افزود: سردار سلیمانی با تمام این‌ها مقابله کرد، در افغانستان، مجاهدان را به تیپ فاطمیون سازماندهی کرد و در پاکستان تیپ زینبیون را تشکیل داد.

هدف دشمنان جلوگیری از رشد انقلاب اسلامی در منطقه است

همچنین در بخشی دیگر از این مراسم، سردار مجتبی فدا، فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان با اشاره به نقشه دشمن برای نابودی جمهوری اسلامی اظهار کرد: آن‌ها با حمله به خاورمیانه، با پشتیبانی آمریکا و تحریم‌های هوشمند و با تجزیه کشورهای اسلامی و تشکیل داعش به دنبال جلوگیری از رشد انقلاب اسلامی در منطقه بودند.

وی شهید سلیمانی را الگویی برای همه دانست و تصریح کرد: حاج قاسم با استقامت، صبوری، ولایت محوری، ولایت باوری، با اعتقادی که به خانواده شهدا داشت، با عزت و کرامتی که برای خانواده شهدا قائل بود، چنین الگویی از سربازی رهبری برای جهان معرفی کرد که همه گفتند ما حاج قاسم هستیم.

فدا افزود: همه ما کسانی هستیم که حاضریم در راهی که حاج قاسم گام برداشت، قدم برداریم؛ او کسی بود که علیرغم ناملایمات و فشار و سختی‌ها برای انقلاب کم نگذاشت.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان بیان داشت: او سربازانی را تربیت کرد که یکی از آن ها شهید حججی است، سربازانی مثل شهدای مدافعان حرمی که کنار مزارشان هستیم و افرادی را تربیت کرد که مسیر و راه حاج قاسم را ادامه خواهند داد.

پایان پیام/۳۶۴۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول