اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

جان فدا| سردار سلیمانی مصداق آیه «اشداء علی الکفار و رحما بینهم» بود

همرزم شهید سلیمانی بیان کرد: سردار سلیمانی مصداق آیه قرآنی«اشداء علی الکفار و رحما بینهم» بود و از این منظر هر آنقدر که در دل مظلومان و آزادیخواهان عزت و محبوبیت داشت در دل کفار و استکبار ترسناک بود.

جان فدا| سردار سلیمانی  مصداق آیه «اشداء علی الکفار و رحما بینهم» بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، با همت حوزه مقاومت بسیج برادران و خواهران دودانگه و همکاری مدیر آموزش و پروش، بخشداری و دستگاه‌ها ونهادهای بخشی، سومین سال شهادت جانسوز فرمانده جبهه مقاومت، سردار شهید قاسم سلیمانی با برنامه‌های ویژه‌ای در دو نقطه چوب فریم سنگده و دبیرستان دخترانه فریم برگزار شد. 

سردار اباذری از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در آیین گرامیداشت سالگرد شهادت سردار دل‌ها در مدرسه فاطمیه پهندر ساری، در توصیف راز محبوبیت و ماندگاری شهید جهان اسلام و انسانیت، سردار سلیمانی، اظهار کرد: ایمان به خدا، ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری، مقابله با ظلم، جهاد در راه حق، خدمت به خلق، دفاع از مظلوم و یاری دین خدا از رموز ماندگاری سپهبد سلیمانی بود. 

وی، مقاومت، خستگی‌ناپذیری  و همواره وقف خدمت به مردم در دفاع مقدس، دوران سازندگی، دوران حمایت از مظلوم و دین خدا و حرم آل الله را  از خصوصیت برجسته حاج قاسم دانست و افزود: این فرمانده نه متعلق به خود و نه متعلق به جای خاصی بود، او فرزند کارگری از کرمان بود که با ایمان به خدا و تربیت در دامان مادری پاک در راه اسلام از حاکمیت الهی دفاع و تلاش می‌کرد  شب و روزش وقف ارزش‌ها و یاری مظلومان و مردم باشد. 

اباذری گفت: شهید سلیمانی علاوه بر آنکه در جبهه مقاومت در مقابل ظلم تکفیریان، داعشیان و دست پروردگان شیطان بزرگ به عنوان جلودار رزمندگان،در یاری به مردم، حماسه می‌آفرید، در داخل کشور هم لحظه‌ای استراحت نداشت. 

وی ادامه داد: سردار دل‌ها در سیل، زلزله و بلایای طبیعی لباس بسیجی بر تن می‌کرد و تا زانو در گل و لای، برای رفع مشکل جوامع بی‌توجه به تعلقات قومیتی، دینی و مذهبی مجاهدت داشت.  

این فرمانده دوران دفاع مقدس یادآور شد: صداقت، دلسوزی، یاری‌گری همه اقشار، سادگی، تدین و مجاهدت ۴۰ ساله شهید سلیمانی و مقاومت در سختی‌ها او را در بین غالب مردم کشور، ملل اسلامی و آزادی‌خواهان جهان  جاودانه ساخت. 

همرزم شهید سلیمانی بیان کرد: سردار سلیمانی عامل مصداق آیه قرآنی«اشداء علی الکفار و رحما بینهم» بود و از این منظر هر آنقدر که در دل مظلومان و آزادیخواهان عزت و محبوبیت داشت در دل کفار و استکبار ترسناک بود. 

اباذری افزود: سردار سلیمانی به سبب ویژگی بارزش که همچون امام حسین (ع) در مقابل ظلم قیام کرد در برابر کفر، نفاق و استکبار می‌ایستاد، مقاومت و مجاهدت می‌کرد و سرانجام دشمنان به خاطر وحشت از وجودش تنها راه خلاصی از وضع موجود را که هر روز به زوال کفر می‌انجامید شهادتش دانستند. 

 وی بیان کرد: دشمنان حتی برای مقابله رو در رو با سردار سلیمانی ناتوان بودند و با گماردن مزدورانی شبانه و به طور ناجوانمردانه پس از پیاده شدن از هواپیما او و همراهانشان از جمله مهندس المهدی را با سلاح لیزری پهپادهای آمریکایی مستقر در فرودگاه بغداد عراق با انهدام خودروی حامل‌شان ترور و به شهادت رساندند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول