اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

درآمد کشور ۵۱۸ هزار میلیارد تومان است/ اختصاص 10 درصد درآمد کشور به استان‌ها

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۵۱۸ هزار میلیارد تومان درآمد کشور است، گفت: 10 درصد درآمد کشورها در دست استان‌ها است.

درآمد کشور ۵۱۸ هزار میلیارد تومان است/ اختصاص 10 درصد درآمد کشور به استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی نیکزاد پنجشنبه شب در جلسه جمع‌بندی سفر یک روزه خود به استان زنجان با بیان اینکه فقط ۱۰ درصد اعتبارات کشور در دست استان‌ها است، اظهار کرد: ۵۱۸ هزار میلیارد تومان درآمد کشور از محل از مالیات، فروش نفت، فروش دارایی و اوراق به دست آمده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از کل درآمد کشور ۲۴۶ هزار میلیارد تومان آن به میزان یک هزار میلیارد تومان به حقوق، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی، ۲۲ هزار میلیارد تومان برای سود اوراقی که آقای روحانی قول داده بود و ۷۷ هزار میلیارد تومان برای اصل اوراق سررسید شده اختصاص یافته است، بیان کرد: ۶ هزار میلیارد تومان برای کارهای ضروری، ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اقدامات دیگر صرف شده و از ۳۶ هزار میلیارد تومان نیز بخشی برای امور ملی اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه نباید قولی دهیم که نتوانیم عمل کنیم، اضافه کرد: اگر تعداد محدودی قول دهیم که قابلیت انجام دارد بهتر از ۵۰ قول بدون عمل است.

نیکزاد با اشاره به اینکه از میزان اعتباری که در اختیار استان قرار گرفته و امکان رسیدن به نتیجه با آن وجود دارد باید طرح‌ها پیگیری شود، افزود: باید بر اساس توانایی‌ها وعده داده شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تسلیت سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: برای مردان و زنان با غیرت ایران بسیار سنگین بود که شخصی بیخودی همانند رئیس جمهور آمریکا بگوید که با دستور من حاج قاسم ترور شد.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی با اعتقاد و اختیار کامل به آخرین سفر خود رفتند، ادامه داد: آن شهید بزرگوار یقین، اخلاص و ولایت مداری داشتند و اگر نظر ولایت نبود، حاج قاسم، حاج قاسم امروز نبود.

نیکزاد افزود: بسیاری در این کشور در حال حرکت در مسیری بودند که طرد شدن از قطار انقلاب را در پی داشت اما با نظر ولایت فقیه به قطار انقلاب بازگشتند و عده‌ای از این قطار جا ماندند.

انتهای پیام/73009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول