اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

طرح‌های ویژه وزارت علوم برای نخبگان

مشاور وزیر علوم در امور نخبگان و جوانان از طرح‌های ویژه وزارت علوم برای نخبگان خبر داد.

طرح‌های ویژه وزارت علوم برای نخبگان

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، میثم یاری مشاور وزیر علوم در امور نخبگان و جوانان در اجلاس روسای دانشگاه‌ها گفت: انتظار داریم دانشگاه‌های خارج از تهران و کلانشهرها وارد رقابت جذب نخبگان شوند و به نوعی جاذبه‌ای برای حضور نخبگان در این دانشگاه‌ها فراهم کنند.

وی افزود: در مجموع تلقی ما از جذب نخبگان این است که همگی یا برند نخبگی دارند یا از برترین‌هایی هستند که می‌توانند به الگوی موفقی تبدیل شوند بنابراین ما در جذب نخبگان مشکلی نداریم اما مسأله اصلی مسأله نگهداشت این افراد است.

یاری عنوان کرد: اولین مسأله بحث امکانات اولیه است، باید اتاق این افراد حداقل امکانات اولیه را داشته باشد، همچنین حقوق این اعضای هیأت علمی باید در شأن آن‌ها باشد البته برنامه‌هایی هست که این‌ها به چرخه تولید وارد شوند.

وی گفت: طرح سرباز پژوهشگر هم در حال نهایی شدن است، پیش بینی ما این است که فارغ التحصیلان دکتری در قالب یک طرح دوره سربازی را بگذرانند و یک طرح نیازمحور را بگذرانند.

یاری ادامه داد: اگر می‌خواهیم به مرجعیت علمی برسیم باید بستر مناسبی داشته باشیم که سامانه دانا می‌تواند آن را تکمیل کند، ما باید به سمتی برویم که زبان فارسی زبان علم دنیا شود و به کشورهای جهان اسلام نیز در رشد علمی کمک کنیم.

مشاور وزیر علوم گفت: همچنین در حال تدوین منشور فرهنگی نخبگان هستیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول