اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دستیار زلنسکی: نتانیاهو می‌تواند میانجی موثر در درگیری اوکراین باشد

مشاور رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که نخست‌وزیر کابینه بحرانی و افراطی جدید رژیم موقت صهیونیستی می‌تواند در میانجیگری گفت‌و‌گوهای صلح در خصوص اوکراین «موثر» باشد.

دستیار زلنسکی: نتانیاهو می‌تواند میانجی موثر در درگیری اوکراین باشد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل پودولیاک» مشاور رئیس‌جمهور اوکراین پنجشنبه (پنجم ژانویه) مدعی شد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر کابینه بحرانی و افراطی جدید رژیم موقت صهیونیستی می‌تواند در میانجیگری گفت‌و‌گوهای صلح در خصوص مناقشه اوکراین «موثر» باشد. 

او در مصاحبه با رسانه صهیونیستی آی۲۴ نیوز در اشاره به نتانیاهو که مسئول جنایات متعدد علیه فلسطینی‌هاست، مدعی شد: شک ندارم که می‌تواند میانجی موثری باشد زیرا دقیقاً می‌داند که جنگ‌های مدرن چیست و جوهر میانجیگری تحت این شرایط چیست.

به ادعای این مقام اوکراینی، «وقتی زمان گفت‌وگوهای صلح برسد، نتانیاهو می‌تواند در میانجیگری بین مسکو و کی‌یف موثرثمر باشد». این مقام دولت زلنسکی سپس شروط کی‌یف برای مذاکرات صلح را تکرار کرد و گفت: مذاکرات فقط در پایان جنگ خواهد بود. اما این چه زمانی خواهد بود؟ شرایط بسیاری ساده‌ای وجود دارد--آتش‌بس فوری و خروج نیروهای روسیه. باید حاکمیت و تمامیت ارضی خود را پس بگیریم. بعد از آن، مذاکرات با مشارکت میانجی‌ها را آغاز می‌کنیم. 

به گزارش اسپوتنیک، پیش‌تر الی کوهن وزیر خارجه جدید رژیم موقت صهیونیستی در مراسم ادای سوگند خود گفت تل‌آویو از این پس کمتر درباره درگیری در اوکراین حرف خواهد زد اما به کمک‌های بشردوستانه به مردم اوکراین ادامه خواهد داد. در واکنش به اظهارات وی، پودولیاک به رسانه‌ها گفت که «مقامات اوکراینی مواضع کشورهای مختلف را با احترام می‌پذیرند» و افزود: تل‌آویو می‌تواند کمتر حرف بزند اما اصلی‌ترین چیز گرفتن طرف درست است. 

کابینه جدید رژیم صهیونیستی تحت هدایت نتانیاهو ۲۹ دسامبر (هشتم دی) سوگند یاد کرد. اظهارنظر جدید رژیم صهیونیستی در قبال جنگ اوکراین در حالی است که روابط تل‌آویو-مسکو طی ماه‌های گذشته شاهد اختلافات گسترده‌ای بین دو طرف بر سر کار آژانس یهود در روسیه، حمایت رژیم صهیونیستی از اوکراین در درگیری با روسیه و همچنین خرید تسلیحاتی مسکو از ایران بوده است.

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول