اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

پورابراهیمی:‌ کمیسیون اقتصادی و بانک مرکزی برای اخذ تصمیم‌های بنیادی در لوایح بودجه و هفتم توسعه همکاری می‌کنند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از همکاری کمیسیون اقتصادی و بانک مرکزی برای اخذ تصمیم‌های بنیادی نظام اقتصادی کشور در لوایح بودجه و هفتم توسعه با هدف رفع موانع ریشه‌های تورم، خبر داد.

پورابراهیمی:‌ کمیسیون اقتصادی و بانک مرکزی برای اخذ تصمیم‌های بنیادی در لوایح بودجه و هفتم توسعه همکاری می‌کنند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدرضا پور ابراهیمی  رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون گفت:  رئیس کل بانک مرکزی امروز در اولین نشست مشترک با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس برنامه‌های خود را ارائه کرد، سپس نمایندگان نیز نقطه نظرات خود را مطرح و مقرر شد چند اقدام با همکاری بانک مرکزی انجام شود.

وی اضافه کرد:با توجه به اینکه ناترازی بودجه و نظام بانکی در کشور  عامل اصلی ایجاد تورم و کاهش ارزش پول ملی در اقتصاد کشور است مقرر شد، تصمیم‌های بنیادی در نظام اقتصادی کشور در چهارچوب کار مشترک میان کمیسیون اقتصادی مجلس و بانک مرکزی در لایحه بودجه و احکام برنامه هفتم توسعه اتخاذ شود. اساسی‌ترین کار از نگاه ما این است که ریشه‌های تورم در اقتصاد کشور که موجب کاهش ارزش پول ملی می‌شود، رفع شود.

این نماینده مردم در مجلس در ادامه نظرات دولت و بانک مرکزی در لایحه بودجه سال آتی و احکام برنامه هفتم توسعه در کاهش ناترازی بودجه و نظام بانکی را موثر دانست و اضافه کرد: در حوزه ناترازی نظام بانکی که اساساً محور و تصمیمات خود بانک مرکزی است.در حوزه سیاست‌های ارزی بانک مرکزی نیز توافق شد، رویکرد سیاست‌ها ایجاد ثبات و کاهش نوسانات قیمت های بازاری ارز باشد.البته نباید مغایرتی با قوانین پایه ای کشور مانند ماده 20 قانون احکام دائمی که در آن نرخ ارز کشور را نرخ ارز شناور مدیریت شده اعلام کرده، داشته باشد.

پور ابراهیمی تاکید کرد: قرار است نشست‌های مشترک رئیس کل بانک مرکزی با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه پیدا کند. خوشبختانه تعامل خوبی میان کمیسیون اقتصادی و بانک مرکزی در خصوص هماهنگی برای ایجاد ثبات در نظام ارزی کشور به جهت کاهش پیامدهای ناشی از آن در بخش‌های صادرات، واردات و فضای عمومی کسب و کار در کشور ، وجود دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: گزارش رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس حاکی از بهبود مولفه های اصلی اقتصادی نسبت به گذشته هم در حوزه صادرات نفتی و هم صادرات غیر نفتی است، به نحوی که در 9 ماه امسال 19 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و این امر بیانگر این است که فضای روانی و التهابی بازار باید مدیریت شود و نشست امروز کمیسیون اقتصادی و بانک مرکزی، آغاز همکاری مشترک در آینده خواهد بود.

همچنین محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی پس از نشست مشترک با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در این نشست پیرامون سیاست‌های ارزی بانک مرکزی بحث و بررسی صورت گرفت و نمایندگان نیز نظرات خودشان را در این خصوص مطرح کردند.

وی ادامه داد: مقرر شد جلسات هم فکری و تبادل نظر ادامه پیدا کند، چرا که موضوعات فراتر از بحث ارز مانند قانون بانکداری نیز مطرح بوده که با همفکری و تعامل با کمیسیون اقتصادی کارها را پیش خواهیم برد.

رئیس بانک مرکزی اظهار کرد :سیاست های کلی بانک مرکزی در حوزه ارز، سیاست ثبات بخشی به بازار بوده و در سال آینده هم با هم فکری مجلس در قانون بودجه جایگاه آن را مشخص خواهیم کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول