اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

فارس من| داوطلبان کنکور به دنبال حذف آزمون پزشکی برای کمک به مناطق محروم

برخی کاربران سامانه فارس من خواستار حذف کنکور پزشکی برای کمک به مناطق محروم شدند.

فارس من| داوطلبان کنکور به دنبال حذف آزمون پزشکی برای کمک به مناطق محروم

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس،‌ برخی کاربران سامانه فارس‌من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار حذف کنکور پزشکی شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند:

«کنکور پزشکی حذف شود و افراد علاقمند و دلسوز به شرط تعهد خدمت در محل سکونت و شهرهای همان منطقه همچنین خدمت در مناطق محروم و روستاها پذیرفته شوند.»

مریم احمدی سردبیر این پویش سامانه فارس‌من در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس،‌گفت: کسانی که کنکور پزشکی شرکت می‌کنند دنبال اینکه برای خدمت به مناطق محروم بروند، نیستند و بیشتر به فکر مهاجرت‌ هستند.

وی افزود: در این میان کسانی‌ وجود دارند که علاقه‌مند و حاضر به رفتن در مناطق محروم هستند و کسانی وجود دارند که رفتن به منطقه محروم دیگر برایشان سخت است و ترجیح می‌دهند در منطقه محروم استان خودشان کار کنند ولی خواستار این هستند که  در قبال آن کنکور حذف شود.

سردبیر این پویش فارس من افزود: افراد نخبه بیشتر به دنبال مهاجرت هستند و در این مملکت نمی‌مانند و کسانی که علاقه دارند درس را بخوانند و فقط کنکور برایشان حذف شود، تعهد می‌دهند در روستا‌های شهر خودشان خدمت کنند ولی کنکور برداشته شود و کسی که در مناطق و روستا‌های محروم درس می‌خوانند امکانات کسی که در تهران درس می‌خواند را ندارد.

 احمدی افزود: به نظر من با حذف کردن کنکور از مناطق محروم کمبود پزشک برطرف شود و هم استرس کنکور برداشته شود و امکاناتی که برای یک فرد تهرانی وجود دارد برای فردی که در شهرستان درس می‌خواند وجود ندارد .

وی خاطرنشان کرد: در مدارس تیزهوشان و خاص درس می‌خوانند حتما باید والدین ‌آن‌ها امتیاز فرهنگی داشته باشند و با بحث معدل امکان تقلب وجود دارد و نسبت به کسی که  در شهرستان زندگی می‌کند، شرایط بهتری دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول