اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

فشار مقامات استرالیا بر واتس‌اپ برای شفافیت بیشتر/ برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی اختیارات رسمی بدهید

اداره ارتباطات و رسانه استرالیا از شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند واتس اپ خواست تا در مورد نحوه مبارزه با اطلاعات نادرست و دروغ پراکنی شفاف تر باشند و داده های نحوه پاسخگویی به شکایات را به این نهاد ارائه دهند.

فشار مقامات استرالیا بر واتس‌اپ برای شفافیت بیشتر/ برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی اختیارات رسمی بدهید

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، رگولاتور رسانه استرالیا اظهار کرد که آیین نامه اجرایی در مورد دروغ پراکنی که تازگی به روز شده، هنوز در برخورد با پیام های گروهی مقیاس بزرگ ناکام است و به الزامات سخت تری درمورد شرکت های رسانه دیجیتال، جهت گزارش کاهش آسیب نیاز دارد.

اداره ارتباطات و رسانه استرالیا گفت که از آیین نامه جدید در مورد اطلاعات نادرست و دروغ پراکنی که در اواخر دسامبر منتشر شد استقبال می کند؛ اما به تلاش برای وادار کردن شرکت های رسانه های اجتماعی جهت ارائه داده در مورد نحوه مبارزه با اطلاعات نادرست و برخورد با شکایت، ادامه خواهد داد.

فشار اداره ارتباطات و رسانه استرالیا به رسانه های اجتماعی توسط دولت موریسون در مارس 2022 و توسط میشل رولند وزیر ارتباطات جدید، تأیید شد. این راهبرد در ماه ژوئن پیشنهاد کرد که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی مجبورند که داده‌های پست‌ها و ارقام مخاطبان را تحویل دهند تا دولت بتواند در مورد تشدید قوانین اطلاعات نادرست تصمیم بگیرد.

اطلاعات نادرست آنلاین در استرالیا دارای سیستم خود تنظیمی است و سازمان غیرانتفاعی Digital Industry Group Inc یا دیجی(که اعضای آن شامل گوگل، اپل، متا، توییتر و تیک تاک هستند) مسئول تهیه آیین نامه رفتار داوطلبانه است.

کد اطلاعات نادرست و دروغ پراکنی در ماه گذشته به‌روزرسانی و آسیب در آن به عنوان ارتباطی حاوی تهدید جدی و معتبر تعریف شد؛ اما این شرط که تهدید می تواند آسیب باشد کنار گذاشته شد. این آیین نامه همچنین تعهدی را اضافه کرد که به کاربران اجازه می دهد به اطلاعات کلی در مورد استفاده از سیستم های توصیه کننده، مانند توییت های توصیه شده یا صفحه تیک تاک و همچنین دسترسی به گزینه های مربوط به محتوا دسترسی داشته باشند. این کد همچنین نیاز به گزارش شفاف از سرویس‌هایی با کمتر از 1 میلیون کاربر فعال ماهانه در استرالیا دارد؛ تغییری که به گفته آن، مشارکت بیشتر پلتفرم‌های کوچک‌تر را نیز تشویق می‌کند.

اداره ارتباطات و رسانه در بیانیه‌ای به این پیشرفت اشاره و از تغییراتی که شفافیت بیشتری در مورد شکایت کاربران ارائه می دهد ابراز خرسندی کرد. این بیانیه ابراز کرده که کد بازنگری شده به همه نگرانی‌ها پاسخ نمی‌دهد از جمله توسعه یک چارچوب گزارش‌دهی قوی‌تر و گسترش کد برای پوشش انتشار اطلاعات نادرست و دروغ پراکنی (در سرویس‌های پیام‌رسانی مقیاس بزرگ).

اداره ارتباطات و رسانه استرالیا گفت که قبل از ارائه توصیه‌های بیشتر به دولت، کد اصلاح‌شده را بررسی می‌کند؛ اما خاطرنشان کرد که در سال 2021 خواستار نظارت قوی‌تر بر فعالیت‌های پلت‌فرم و توصیه‌های اختیارات نظارتی جدید شده بود.

شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی که این کد را امضا کرده‌اند، گزارش‌هایی را درباره تلاش‌های خود برای مبارزه با اطلاعات نادرست منتشر می‌کنند؛ اما اداره ارتباطات و رسانه گفته که خواستار اختیارات رسمی جمع‌آوری اطلاعات، از جمله امکان درخواست داده‌های خاص استرالیا در مورد اثربخشی اقدامات جهت رسیدگی به اطلاعات نادرست و دروغ پراکنی است. همچنین خواستار قدرت اختیار برای معرفی قوانین و مقررات الزام آور  نوع رفتار رسانه های اجتماعی شد. در این بیانیه آمده است: «ما به این قدرت برای توانایی جهت انجام اقدامات بیشتر نیاز داریم و از آن حمایت می کنیم.»

سونیتا باوز مدیر عامل دیجی،  در دسامبر گفت که این کد یک محافظ مهم برای استرالیایی ها در برابر آسیب های ناشی از اطلاعات نادرست و دروغ پراکنی است و دیجی به بهبود مستمر آن متعهد است. او اظهار کرد که ما بازخوردها را از نزدیک بررسی کرده‌ایم و به‌روزرسانی‌هایی انجام داده‌ایم که کد را در طیف وسیعی از زمینه‌ها تقویت می‌کند.

پیش از این پیام‌های مستقیم انبوه یا سازمان‌دهی‌شده نقشی در انتشار شایعات نادرست از طریق واتس‌اپ درباره کودک‌ ربایی در هند و کمپینdeath tax scare  در انتخابات ۲۰۱۹ استرالیا از طریق پیام‌رسان فیس‌بوک ایفا کرده بودند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول