اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

واحدهای صنعتی در فرایند تولید دچار مشکل هستند

به گفته مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان، واحدهای صنعتی در فرایند تولید دچار مشکل هستند که برای رفع آن‌ها پروسه عارضه‌یابی را به طور جدی پیگیری کرده‌ایم.

واحدهای صنعتی در فرایند تولید دچار مشکل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی محبوبی حسن کیاده عصر امروز در نشست با رییس دانشگاه پیام نور استان گیلان با بیان اینکه افتخار می‌کنم در محیط علم، علم‌آموزی و دانشگاه هستم، اظهار کرد: برخی از مشکلات صنعتی امروز ما این است که اساتید دانشگاه یا به صنعت ورود نکرده‌اند یا اگر هم ورود کرده‌اند، کمتر عملیاتی بوده است. 

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای ۱۸۵۷ واحد فنی و ۳۲ شهرک صنعتی متوسط و کوچک است، افزود: این واحدها و شهرک‌ها از نظر منابع مالی محدودیت دارند و داشتن منابع مالی، باعث افزایش توان در حوزه تحقیقاتی می‌شود و چون واحدهای صنعتی منابع مالی محدود دارند در بخش تحقیقات و پژوهش ضعیف هستند. 

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با بیان اینکه فناوری در صنعت بسیار مهم است و اساتید باید در این زمینه ورود کنند، تصریح کرد: اقتصاد گیلان علاوه بر صنعت مبتنی بر کشاورزی است که به منظور توسعه بخش کشاورزی، تحقیقاتی انجام و اولویت‌های کشاورزی استان مورد بررسی قرار گرفته است، همچنین تحقیقاتی در خصوص اینکه چه محصولاتی در گیلان و در صنایع کوچک داشته باشیم نیز انجام شده و اولویت‌بندی‌هایی در این خصوص مشخص شده است. 

محبوبی با بیان اینکه امروزه شهرک‌های صنعتی ۲ مأموریت دارد در حالی که در گذشته فقط یک ماموریت داشت و آن اجرای زیرساخت‌ها بود، گفت: امروز سعی داریم در کنار اجرای زیرساخت‌ها، مقوله توانمندسازی را در واحد‌های صنعتی پیاده کنیم و اتفاقات خوبی در عرصه توانمندسازی شهرکهای صنعتی گیلان از جمله در «صنعت چای» به وجود آمده است.

به گفته وی، واحدهای صنعتی در فرایند تولید دچار مشکل هستند که برای رفع آن‌ها پروسه عارضه‌یابی را به طور جدی پیگیری کرده‌ایم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با بیان اینکه در زمینه خوشه‌های صنعتی برنج کارهای خوبی نیز انجام شده است، افزود: با استفاده از ظرفیت دانشگاه گیلان کارهای خوبی در خوشه‌های صنعتی برنج صورت گرفته است.

محبوبی در ادامه خواستار تعامل بیشتر دانشگاه و صنعت شد و بیان کرد: پایان‌نامه‌های دانشجویان باید عملیاتی شود تا مشکلات صنعت استان حل گردد.

وی با بیان اینکه حجم کار شهرک‌های صنعتی در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیار بالاست و باید اولویت‌ها مشخص و مورد ارزیابی قرار گیرند، از راه‌اندازی خوشه دارویی در استان گیلان در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: فروش محصولات واحدهای صنعتی، برگزاری نمایشگاه، استانداردسازی و صادرات‌محور کردن واحدهای صنعتی، از دیگر اقدامات خوب شهرک‌های صنعتی گیلان است. 

رئیس دانشگاه پیام نور گیلان نیز با بیان اینکه هدف دانشگاه این است که مسائل جامعه حل شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاه کارهای پژوهشی انجام میدهد نگاه ما این است که ببینیم مشکلات جامعه چیست تا بتوانیم آن‌ها را حل کنیم. 

مهرداد توکلی با بیان اینکه تا کنون از توانایی‌های دانشگاه پیام نور استفاده نشده است، گفت: شهرک‌های صنعتی شاهرگ و شاه راه صنعت هستند و انتظار داریم شهرک‌های صنعتی بستر را برای ورود دانشگاه پیام نور به صنعت فراهم کنند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول