اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

طرح شیراز 1404 تصویب شد/ تحقق چشم اندازها در گرو تلاش و قانون مداری متقابل مردم و مدیران شهری

اعضای شورای شهر و شهردار شیراز پس از تصویب طرح شیراز 1404، در یک نشست خبری جزئیات این طرح را تشریح کردند.

طرح شیراز 1404 تصویب شد/ تحقق چشم اندازها در گرو تلاش و قانون مداری متقابل مردم و مدیران شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهدی طاهری، رییس شورای اسلامی شهر شیراز ظهر امروز در نشست خبری برنامه شیراز ۱۴۰۴، با بیان اینکه در سال گذشته شورای ششم در یک سند رویکردهای خودش را در ۷۲ بند به تصویب رساند، گفت: برای اینکه مسیر شوراهای قبل را کنار نگذاریم از سندهای گذشته استفاده کردیم و بیش از ۷۰ درصد طرح هایی که شوراهای پنجم و ششم را مورد استفاده قرار دادیم و اولین بار یک چشم انداز برای شهر در شورای شهر تصویب شد.

وی تصریح کرد: این چشم انداز بسیار جسورانه است و ما امیدوارم اکثرش را به نتیجه برسیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ۷۲ رویکرد سیاستهای کلی است که در ۶ کلان رویکرد ترسیم و به شهرداری شیراز ابلاغ شد و شهرداری نیز موظف شد اهداف خود را مشخص کند که این اهداف در ۱۲ نشست تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و سرانجام در تابستان شهرداری موظف شد سند شیراز ۱۴۰۱ را تهیه کند و برنامه‌های بودجه به گونه ای تنظیم شود که این سند محقق شود.

در ادامه محمدحسن اسدی، شهردار شیراز گفت: شورا و شهرداری در ادوار گذشته برنامه‌های پنج ساله بسیاری را مصوب کرد اما با شروع به کار دوره ششم شورا، تدابیری اتخاذ شد تا یک برنامه مصوب جامع عملیاتی برای شیراز 1404 تدوین شود که با یک کار عملیاتی پی در پی شبانه روزی و استفاده از نقطه نظرات بسیاری از فرهیختگان عملیاتی شد.

اسدی ادامه داد: برنامه جامع شیراز ١٤٠٤ با ٤٥ راهبرد، ٥٥ سیاست، ٦ ماموریت و ٩٨٦ پروژه عمرانی وارد فاز عملیاتی شده است.

شهردار شیراز با بیان اینکه اقدامات مبنایی این برنامه براساس بررسی سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری در شش حوزه مأموریتی و بررسی رویکرد‌های شورای اسلامی ششم تعریف شده است، گفت: حوزه حمل و نقل و ترافیک که به عنوان اولین مأموریت در هر کلانشهر است و این حوزه به توسعه، تقویت و هوشمند سازی توجه می‌شود.

به گفته شهردار شیراز، دومین مأموریت در حوزه محیط زیست، سلامت و ایمنی است که شامل مدیریت منابع آب، حفظ و نگهداری و گسترش فضای سبز و پسماند‌های شهری و حفظ و ایمنی شهر و مدیریت بحران به جهت تاب آوری شهر خواهد بود.

وی ادامه داد: مأموریت سوم در حوزه فرهنگی، اجتماعی و گردشکری است که به موضوعاتی همچون مسجد و محله محوری توجه دارد و تلاش مستمر برای بروز و اعتلای مذاهب فرهنگ انقلاب اسلامی در کلانشهر شیراز با محوریت سومین حرم اهل بیت (ع) به آن توجه شده است.

  اسدی بیان داشت: راه‌های دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) و توجه ویژه به آن، محور اقتصادی و مالی با موضوع تحول اقتصادی در شهر و شهرداری شیراز، حوزه معماری و شهرسازی با ضرورت توجه لازم به طرح باغات قصردشت و احیاء و باز زنده سازی فضا‌های شهری و باز آفرینی بافت‌های فرسوده و قدیمی و ساماندهی حریم و تحقق پذیری طرح جامع تفصیلی شهر شیراز و تحقق پذیری ضوابط معماری ایرانی اسلامی از دیگر مأموریت‌های اجرایی در برنامه 1404 است. 

شهردار شیراز یادآور شد: مأموریت ششم برنامه اجرایی 1404 در حوزه خدمات با تأکید بر افزایش شفافیت سازی و ارتقاء هوشمند سازی و یکپارچگی سیستم‌ها و اصلاح فرآیند‌ها به جهت ارائه خدمت‌رسانی بهتر به مردم است.

  اسدی با بیان اینکه بودجه پیش بینی شده در شهرداری شیراز برای سال آینده، ٢١ هزار و میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: سهم عوارض و بخش ساختمانی در این بودجه ٣٧ درصد است و مابقی بودجه از دیگر منابع درآمدی تامین می‌شود.

شهردار شیراز همچنین میزان افزایش بودجه سال آینده را ۳۶.۵ درصد اعلام و اضافه کرد: در افق برنامه شیراز ١٤٠٤، شیراز به شهری مذهبی و برخوردار از شاخص‌های پایدار، زیبا و سرآمد در غرب آسیا که دارای شهروندانی عزتمند و با سبک زندگی ایرانی اسلامی است، تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول