اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوکراین: هیچ کشوری به اندازه کافی به ما کمک نکرده است

وزیر امور خارجه اوکراین روز دوشنبه در پیامی مدعی شد که هیچ کشوری به اندازه کافی به اوکراین کمک نکرده است.

اوکراین: هیچ کشوری به اندازه کافی به ما کمک نکرده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین از شرکای این کشور خواست تا همچنان به ارسال کمک های نظامی به این کشور ادامه دهند و گفت که هنوز هیچ کشوری به اندازه کافی به اوکراین کمک نکرده است.

وی در پیامی توییتری نوشت: «اوکراین از شرکای خود برای کمک های نظامی قدردان است اما باید با یکدیگر صادق باشیم: در حالی که نظامیان روس همچنان در خاک اوکراین هستند، کسی به اندازه کافی اقدامی نکرده است».

کولبا در ادامه مدعی شد: «مسلح کردن کشورمان برای پیروزی، کوتاهترین راه برای برقراری صلح و امنیت در اروپا و فراتر از آن است».

کشورهای غربی به خصوص آمریکا پس از آغاز جنگ اوکراین، کمک های گسترده نظامی و مالی گسترده ای را روانه این کشور کردند.

چند روز پیش بود که دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا از کمک نظامی چند میلیارد دلاری جدید برای اوکراین خبر داد. کمک نظامی جدید آمریکا برای اوکراین شامل سامانه‌های ضد هوایی «پاتریوت» است و پنتاگون اعلام کرده، آموزش نیروهای اوکراینی برای کار با این سامانه را از همین ماه ژانویه جاری شروع کرده است.

همچنین شبکه خبری «اسکای نیوز»  روز دوشنبه گزارش کرد که انگلیس در حال بررسی ارسال تانک‌های «چلنجر» به اوکراین برای مبارزه با نیروهای روسیه است.

 یک منبع آگاه از این گفت‌وگوها گفت که مذاکرات چند هفته است که با اوکراین در حال انجام است و هدف آن تحویل تعدادی از تانک چلنجر-۲ ارتش انگلیس به نیروهای مسلح اوکراین است.

چنین اقدامی نشان‌دهنده افزایش قابل توجه حمایت غرب از اوکراین است ومی‌تواند به وادار کردن سایر متحدان ناتو، به‌ویژه آلمان، به پیروی از آن کمک کند. یک منبع اوکراینی گفت: «این باعث تشویق دیگران به دادن تانک می‌شود.»

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول