اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

جوان‌سازی جمعیت در گرو نسخه‌های کاربردی و برنامه‌ریزی‌های دقیق است

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اذعان کرد: جوان‌سازی جمعیت در گرو نسخه‌های کاربردی و برنامه‌ریزی‌های دقیق است.

جوان‌سازی جمعیت در گرو نسخه‌های کاربردی و برنامه‌ریزی‌های دقیق است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرهاد میمنت‌آبادی ظهر امروز در جلسه جوان‌سازی جمعیت شهرستان سنندج اظهار کرد: یکی از معضلات مهمی که امروز پیش‌روی جامعه ایرانی قرار دارد موضوع کاهش جمعیت و حرکت جامعه به سمت پیری است.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه جمعیت یکی از آیتم‌های قدرت هر کشوری است، گفت: اگر کشور ایران در طول تاریخ توانسته در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی حرف برای گفتن داشته باشد به واسطه همین جمعیت و خروجی جمعیت بوده است.

میمنت‌آبادی اضافه کرد: متاسفانه امروز عدم انگیزه جوانان به ازدواج و فرزندآوری موجب کاهش جمعیت در کشور شده که این موضوع تبعات مختلفی را برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان بخشی از قدرت راهبرد هر جامعه به جمعیت به ویژه جمعیت جوان آن بستگی دارد، عنوان کرد: جمعیت جوان در بررسی‌ها جمعیت تولیدکننده و جمعیت پیر مصرف کننده هستند.

وی اضافه کرد: هرچه جمعیت به سمت پیری حرکت کند شعف و شادمانی در خانواده و جامعه کاسته می‌شود و فضای روانی جامعه دچار چالش می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج عنوان کرد: در نگاه اول موضوع عدم فرزندآوری به موضوع مشکلات اقتصادی ارتباط داده می‌شود در حالیکه اگر ما پیشینه سرزمین خود در منطقه زاگرس نگاه کنیم، نگاه ویژه‌ای نسبت به جمعیت و رشد جمعیت وجود دارد.

میمنت‌آبادی افزود: قشرهای موثر به ویژه جامعه روحانیون در حوزه فرزندآوری نقش مهمی دارند و باید از ظرفیت آنها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه کسانی که خواهان فرهیختگی جامعه ما نیستند در این حوزه برنامه‌ریزی کرده‌اند، گفت: امروز در تلاش هستند با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی خانواده‌های ایرانی را نسبت به فرزندآوری دچار یاس و ناامیدی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اضافه کرد: امروز دشمنان با تمام توان در تلاش هستند که تفکر ممانعت از فرزندآوری را در جامعه ایرانی نهادینه کنند و دراین راستا از هر ظرفیتی استفاده می‌کنند.

میمنت‌آبادی تصریح کرد: امروز برخی آسیب‌ها و معضلات اجتماعی در کنار مشکلات اقتصادی موجب کاهش انگیزه خانواده‌ها در فرزندآوری شده است.

وی گفت: صدا و سیما، شورای روحانیت و قشر فرهنگی باید در حوزه فرهنگ‌سازی ضرورت فرزندآوری و جوان‌سازی جمعیت ورود و تلاش جدی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اذعان کرد: جوان‌سازی جمعیت در گرو نسخه‌های کاربردی و برنامه‌ریزی‌های دقیق است.

وی آسان‌سازی در ازدواج را از مولفه‌های مهم در تحقق اهداف در حوزه جوان‌سازی جمعیت عنوان کرد و گفت: اقدامات اساسی در حوزه آسان‌سازی ازدواج صورت بگیرد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول