اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ساخت ۴۷۷ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در خراسان‌شمالی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۴۷۷ واحد مسکن برای مددجویان زیر پوشش این نهاد با اولویت خانواده های ایتام در استان احداث شد.

ساخت ۴۷۷ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه ها اظهار کرد: ۴۷۷ واحد مسکن در ۹ ماهه امسال برای مددجویان زیر پوشش این نهاد با اولویت خانواده های ایتام در استان احداث شد.

وی گفت: ۲۵۰ میلیون تومان برای هریک واحد مسکونی هزینه شده است که ۲۰۰ میلیون تومان آن تسهیلات مسکن روستایی به عنوان آورده مددجو و ۵۰ میلیون تومان نیز به صورت وام بلاعوض پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی افزود: همچنین این نهاد هزار و ۲۸۳ واحد مسکونی برای مددجویان زیر پوشش در دست ساخت دارد که در صورت تامین اعتبار تحویل داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات کمیته امداد به مددجویان در حوزه مسکن به چند بخش تقسیم می‌شود که در این راستا علاوه بر مساعدت مالی، پشتیبانی فنی و نظارت بر اجرای عملیات ساختمانی را نیز انجام می دهد.

الهی راد با بیان اینکه این نهاد در مجموع سه هزار و ۴۰۶ مورد خدمت در این مدت به مددجوان ارائه کرده است اظهار کرد: در زمینه تعمیرات مسکن مددجویی تا سقف ۱۵ میلیون تومان، احداث فضاهای جانبی شامل(حصار کشی، حمام و سرویس بهداشتی) تا سقف ۲۰ میلیون تومان و در زمینه خرید مسکن تا سقف ۷۰ میلیون تومان به نسبت تعداد عائله به مددجویان کمک بلاعوض پرداخت می کند.

وی بیان داشت: این نهاد پنج مورد مسکن شهری برای مددجویان خریداری کرده است و در زمینه تعمیرات مسکن مددجویان نیز هزار و ۳۶۴ مورد تعمیرات انجام داده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: همچنین این نهاد در این بازه زمانی ۱۵۹ مورد تعمیر و ۱۱۸ مورد دیگر نیز در حال تعمیر و تحویل است.

الهی راد افزود: فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه مسکن به مواردی نظیر کمک به خرید مسکن مددجویی، کمک به احداث مسکن مددجویی، کمک به تکمیل واحدهای نیمه تمام، کمک به ساخت فضاهای جانبی و کمک به تعمیر مسکن مددجویی تقسیم می‌شود.

استان خراسان شمالی با جمعیت بیش از یک میلیون نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول