اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

سردار فرحی: جامعه‌ای که مجهز به سپر علم نباشد محکوم به شکست است

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از اقتدار علمی و دستاورد‌های نوآورانه دانشی برای عبور از پیچ تاریخی گفت: جامعه‌ای که مجهز به سپر علم نباشد، در مقابله با دیگران محکوم به شکست است.

سردار فرحی: جامعه‌ای که مجهز به سپر علم نباشد محکوم به شکست است

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سردار سرتیپ پاسدار مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امروز (چهارشنبه) در نشست دیپلماسی علم و فناوری در هندسه نظم جهانی قدرت، اظهار داشت: سوابق تاریخی و جایگاه فرهنگی کشور ما در  روند تاریخ جهان، نشان‌دهنده آن است که امروز باید در بسیاری از عرصه‌ها به‌ویژه حوزه علم و دانش در رده کشور‌های رتبه نخست جهان باشیم.

سردار فرحی ادامه داد: راهکار رسیدن به جایگاه حقیقی کشور در حوزه‌های مختلف این است که سطح توانمندی‌های خود را در ابعاد مختلف به‌ویژه در بخش دستیابی به علم و فناوری توسعه دهیم.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه در مبانی دینی ما از علم به‌عنوان سلطان و قدرت یاد شده است، افزود: به واقع در پرتو دستیابی به علم است که قدرت‌افزایی و توانمندی در رسیدن به اهداف راهبردی شکل می‌گیرد. مسلماً رابطه علم و اقتدار، رابطه‌ای مستقیم است و جامعه‌ای که مجهز به سپر علم نباشد، در مقابله با دیگران محکوم به شکست است.

وی گفت: علم ابعاد مختلفی دارد که یکی از شاخص‌های آن، دیپلماسی است و ما در این عرصه در گام نخست باید مطلب و اندوخته‌ای برای ارائه داشته باشیم؛ چراکه دیپلماسی علمی بر مبنای رفتار دوسویه استوار است و کشوری که از دو ابزار دیپلماسی قوی و توان علمی بالا برخوردار باشد، می‌تواند در  این عرصه موفق عمل کند.

سردار فرحی ادامه داد: کشوری که در حوزه علم توانمند است در واقع بستر‌های لازم را جهت ارتقای دانشی خود در مسیر دیپلماسی ایجاد کرده است و ما نیز باید سراغ کشور‌هایی برویم که این بستر‌ها را در خود ایجاد کرده‌اند تا رابطه برد-برد شکل بگیرد.

وی تأکید کرد: باید جهت‌گیری دیپلماسی علمی خود را به سمت حوزه‌های فناورانه، راهبردی و آینده‌ساز تغییر دهیم و در این راستا نیز به دنبال دستاورد‌های اولین و خلق جدیدترین‌ها باشیم.

جانشین وزیر دفاع عنوان کرد: ما نسلی هستیم که باید از این پیچ تاریخی خطرناک به واسطه اقتدار علمی و دستاورد‌های نوآورانه دانشی عبور کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول