اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حملات راکتی، آمریکا را مجبور به استفاده از بالن‌های حرارتی در سوریه کرد

منابع محلی سوریه خبر دادند که آمریکا به منظور زیر نظر گرفتن هرگونه تحرک مشکوک اطراف پایگاه‌های غیرقانونی خود در خاک سوریه استفاده از بالن‌های حرارتی بر فراز میدان نفتی «العمر» را آغاز کرده است.

حملات راکتی، آمریکا را مجبور به استفاده از بالن‌های حرارتی در سوریه کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از حملات راکتی به پایگاه‌ ارتش آمریکا در میدان نفتی «العمر» (شرق سوریه)، نیروهای این کشور استفاده از بالن‌ها برای زیر نظر گرفتن تحرکات مشکوک در منطقه را آغاز کردند.

منابع محلی سوریه، امروز(چهارشنبه)، به خبرنگار «اسپوتنیک» اطلاع دادند که ارتش آمریکا برای اولین بار استفاده از بالن‌های نظارتی در میدان نفتی العمر را آغاز کرده است؛ میدانی که آمریکا آن را به بزرگترین پایگاه نظامی خود در سوریه تبدیل کرده است.

به گفته منابع محلی، هدف از استفاده از بالن اشراف بر تمامی تحرکات در اطراف میدان نفتی العمر با استفاده از دوربین‌های نصب‌شده روی این بالن‌هاست. این بالن به خوبی از روستاها و مناطق اطراف میدان نفتی العمر قابل رویت است و نیروهای آمریکا در ساعات اولیه صبح آن را به آسمان ارسال می‌کنند و شامگاه آن را روی زمین می‌نشانند.

اسپوتنیک اضافه کرد که به موازات این اقدام، آمریکا در میدان گازی «کونیکو» نیز از بالن‌های نظارتی استفاده می‌کند. میدان گازی کونیکو در شرق استان دیرالزور -شمال شرق سوریه- واقع است و واشنگتن از آن به عنوان پایگاه نظامیانش استفاده می‌کند.

بالن‌های حرارتی یادشده مجهز به حسگرهای پیشرفته، دوربین‌ها و دستگاه‌های تصویربرداری لیزری هستند که به آن‌ها کمک می‌کند فاصله اهداف را شناسایی نمایند. این بالن‌ها همچنین به نظامیان آمریکا این امکان را می‌دهند تماس‌ها در مناطق موردنظر را شنود کنند.

این بالن‌ها افزون بر مقاوم بودن در برابر وزش باد، دارای دوربین‌های دیددرشب و رادار هستند و قادرند به مدت ۱۴ روز در ارتفاع ۲۰۰۰ پایی پرواز کنند.

استفاده از این بالن‌ها در حالی بر فراز پایگاه‌های آمریکا در سوریه آغاز شده است که پایگاه‌های این کشور طی ماه‌های گذشته همواره در معرض حملات راکتی بوده است. استقرار نیروهای آمریکا در سوریه به منظور سرقت و قاچاق نفت و گندم این کشور است.

وزارت نفت سوریه پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نیروهای آمریکا و مزدوران آن‌ها حدود ۶۶ هزار بشکل در روز از مناطق اشغالی در شرق سوریه سرقت می‌کنند.

نظامیان آمریکایی پس از قاچاق سوخت از سوریه به عراق، نفت این کشور را در بازار سیاه منطقه کردستان عراق به‌ فروش می‌رسانند و بخشی از آن را برای مصارف خود به پایگاه‌هایشان منتقل می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول