اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فراخوان اتحادیه‌های کارگری فرانسه برای اعتصاب

اتحادیه‌های تجاری فرانسه خواستار دور جدیدی از اعتصابات در اعتراض به تصمیم دولت برای افزایش سن بازنشستگی هستند.

فراخوان اتحادیه‌های کارگری فرانسه برای اعتصاب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه‌های تجاری فرانسه اعلام کرده‌اند در اعتراض به برنامه دولت برای افزایش اجباری مدت اشتغال کارگران پیش از بازنشستگی فراخوان اعتصاب داده‌اند.

به گزارش روزنامه «مورنینگ استار»، «الیزابت بورن»، نخست وزیر فرانسه روز سه شنبه گفت، سن بازنشستگی کارگران در این کشور به ۶۴ سال افزایش پیدا می‌کند؛ این تصمیم طبق یک نظرسنجی شرکت افکارسنجی «آدوکسا»، با مخالفت چهار نفر از هر پنج شهروند فرانسوی مواجه است.

کارگران در  فرانسه نیز همچون همتایانشان در انگلیس با بحران رو به تشدید هزینه‌های معیشتی که عامل اجرای چند موج اعتصاب در هر دو کشور شده، دست به گریبان بوده‌اند.

الیزابت بورن بیان داشت: «من به خوبی واقف هستم که تغییر دادن نظام بازنشستگی ما باعث ایجاد سوالها و نگرانی‌هایی در میان فرانسوی‌ها می‌شود اما دولت معتقد است که این یک پیشنهاد منصفانه است.»

تمامی هشت اتحادیه کارگری اصلی فرانسه این تغییر را محکوم کرده و خواستار اعتصاب در تاریخ ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) شدند.

«فیلیپ مارتینز»، دبیر کل اتحادیه کارگری «کنفدراسیون سراسری کار» (سی.جی.تی) که بالغ بر ۷۰۰ هزار کارگر زیر چتر پوشش آن هستند فراخوان داد، کارگران در روز ۱۹ ژانویه و روزهای بعد از آن اعتصاب کنند. مارتینز تاکید کرد، آنها «متعهد به جلوگیری از تصویب این لایحه هستند.»

«لوران برژه»، دبیر کل اتحادیه تجاری «کنفدراسیون دموکراتیک کار فرانسه» تغییرات پیشنهادی دولت فرانسه در نظام بازنشستگی را محکوم و «بی‌رحمانه‌ترین اصلاحات بازنشستگی ۳۰ سال گذشته» توصیف کرد.

قرار است ماه آینده میلادی پارلمان فرانسه، بحث داغی درباره این طرح که با مخالفت اکثریت احزاب مخالفت دولت مواجه شده، داشته باشد.

کارگران بخش‌های مختلف در فرانسه و انگلیس در ماه‌های اخیر دورهای پیاپی اعتصابات را در اعتراض به شرایط معیشتی و بحران تورم و افزایش هزینه‌های زندگی در پی بی‌‌ثمر بودن مذاکرات با مقامات مسئول بر سر مطالباتشان اجرا کرده‌اند.

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول