اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

آغاز سرشماری زمستانه پرندگان در لرستان

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی به صورت تخصصی از 21 دی ماه در 23 سایت شامل تالاب‌ها، سدها، آبگیرها ،آب بندها و مسیر رودخانه‌ها به روش مشاهده مستقیم و با استفاده ازدوربین و تلسکوپ و در برخی از تالاب‌ها با کمک دوربین‌های هوشمند آغاز شد .

آغاز سرشماری زمستانه پرندگان در لرستان

نبی اله قائد رحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به آغاز سرشماری سالانه پرندگان آبزی و کنار آبزی در استان، اظهار کرد: سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی به صورت تخصصی از 21 دی ماه در 23 سایت شامل تالاب‌ها، سدها، آبگیرها ،آب بندها و مسیر رودخانه‌ها به روش مشاهده مستقیم و با استفاده ازدوربین و تلسکوپ و در برخی از تالاب‌ها با کمک دوربین‌های هوشمند آغاز شد.

وی افزود: البته سرشماری زمستانه پرندگان در کلیه مناطق آبی استان از یازده دی ماه شروع و یازده بهمن به پایان می رسد.

معاون اداره کل محیط زیست لرستان با بیان اینکه در این سرشماری بیش از 30 کارشناس و محیط بان حضور دارند، عنوان کرد: این سرشماری در راستای آگاهی از وضعیت کنونی جمعیت پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی زمستان گذران در هر یک از مناطق تالابی صورت می گیرد.

قائدرحمتی گفت: در آخرین سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی سال 1400، 18هزار و 405 قطعه انواع پرندگان از 76 گونه شمارش شده است.

وی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع اقلیمی و حضور پرندگان مهاجر در استان از مردم تقاضا داریم از گونه‌های جانوری به ویژه پرندگان که به منابع آبی استان پناه آورده‌اند حمایت و حراست کنیم و هر گونه تخلف را از طریق شماره 1540 اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول