اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کسب 235 نشان جهانی، المپیکی و بین‌المللی توسط تیراندازان کشور/کردستان سرشار از استعدادهای ورزشی است

رییس فدارسیون تیراندازی به کسب ۱۹۰ نشان جهانی و ۴۵ مدال المپیکی و بین‌المللی توسط ورزشکاران کشورمان در این رشته ورزشی اشاره کرد و گفت: با وجود افتخارآفرینی‌های زیاد ورزشکاران ما اما هنوز این رشته و فعالان آن همچنان در سطح کشور ناشناخته مانده‌اند.

کسب 235 نشان جهانی، المپیکی و بین‌المللی توسط تیراندازان کشور/کردستان سرشار از استعدادهای ورزشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار مرتضی قربانی عصر امروز در نشست بررسی مشکلات هیات تیراندازی با تفنگ کردستان اظهار کرد: تمامی هیات‌های استانی در بحث مالی دارای مشکلاتی هستند و حمایت مالی از هیات‌های ورزشی مشکلی است که در تمامی هیات‌های استانی به چشم می‌خورد.

وی اضافه کرد: فدراسیون تیراندازی دارای ۶۵ سال قدمت و یکی از قدیمی‌ترین فدراسیون‌های ورزشی کشور است که متاسفانه در گذشته دارای مشکلات فراوان بوده و توجه کافی و کار لازم در آن انجام نگرفته است.

سردار قربانی به بی‌مهری و بی‌توجهی به رشته تیزاندازی در گذشته اشاره کرد و گفت: عدم توجه به این رشته مهم در کمبود امکانات و تجهیزات آن نیز مشهود است که امیدواریم با فعالیت مضاعف بتوانیم کم‌کاری‌ها را جبران کنیم.

وی ادامه داد: تیراندازی از رشته‌هایی دینی ما است و بسیار مورد سفارش رسول مکرم اسلام (ص) و همچنین امامان ما قرار گرفته است.

سردار قربانی به کسب ۱۹۰ نشان جهانی و ۴۵ مدال المپیکی و بین‌المللی توسط ورزشکاران کشورمان در این رشته ورزشی اشاره کرد و یادآور شد: با وجود افتخارآفرینی‌های زیاد ورزشکاران ما اما هنوز این رشته و فعالان آن همچنان در سطح کشور ناشناخته مانده‌اند.

وی تاکید کرد: کردستان استانی پهلوان‌خیز و قهرمان‌پرور است و از لحاظ فرهنگی، قدمت تمدن، ورزش و تحولات مهم کشور جایگاه و نقش ویژه‌ای دارد.

مسئول ورزش تیراندازی کشور افزود: با توجه به مرزی بودن کردستان دشمن همواره در صدد متزلزل کردن این استان بوده و هست و رژیم بعث در جنگ تحمیلی که به وسیله ۴۴ کشور و ۲۰۰ میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای مختلف دنیا تجهیز شده بود، جنایات بسیاری را در این مناطق صورت داد.

وی اظهار داشت: وضعیت تجهیزات رشته تیراندازی کردستان مناسب نیست و باید هم مسئولان کشور هم مسئولان استان با تعامل و فعالیت دو چندان این کمبود را جبران کنند.

رییس فدراسیون تیراندازی تصریح کرد: تاکنون بیش از 35 سفر استانی انجام داده‌ایم و در این سفرها تلاش کرده‌ایم تا ضمن بررسی کمبودهای هیات‌های استانی تمامی توان خود را برای رفع آنها به کار گیریم.

وی اذعان داشت: پیگیری احداث سالن استاندار و ویژه تیراندازی در استان و تجهیز هیات‌ها از مهم‌ترین اهداف ما در سفرهای استانی بوده که خوشبختانه تا حد زیادی بدست آمده است.

سردار قربانی ادامه داد: استان کردستان دارای استعدادهای زیادی در رشته تیراندازی است و وجود چندین قبضه اسلحه شکاری در دستان شکارچیان این استان نشان از علاقه زیاد آنها به رشته تیراندازی است.

رییس فدراسیون تیراندازی درخصوص حمایت صنایع و معادن از هیات‌ها و ورزشکاران، اظهار داشت: با پیگیری‌های استاندار کردستان امیدواریم صنایع تولیدی استان پای کار حمایت از ورزشکاران بیایند چون بخشی از وظایف این نهادها انجام امور فرهنگی و اجتماعی است و اهمیت دادن به جوانان و ورزشکاران از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: باید کسانی را که اسلحه شکاری دارند به سمت هیات سوق داد و از این ظرفیت برای توسعه ورزش تیراندازی در کردستان بهره گرفت تا از این طریق حیات وحش استان نیز مصون بماند.

قربانی به تفاهم‌نامه با سپاه برای فعال کردن این رشته ورزشی در شهرستان‌ها اشاره و بر لزوم آموزش تیراندازی و توجه به آن و پیگیری برای حمایت مالی صنایع و معادن بزرگ استان از طریق معاون اول رییس جمهور تاکید کرد.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول