اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

امام جمعه ارومیه:توهین مجله فرانسوی نمادی از جاهلیت مدرن است

امام جمعه ارومیه در خطبه های امروز نمازجمعه گفت:توهین و بی ادبی مجله هتاک فرانسوی به مقدسات اسلامی نشان از حقارت آن ها و نماد جاهلیت مدرن است.

امام جمعه ارومیه:توهین مجله فرانسوی نمادی از جاهلیت مدرن است

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: توجه پیامبر اکرم(ص) و ائمه بزرگوار به مقام زنان خود باید به عنوان سرلوحه رفتار با بانوان در جامعه باشد.

وی افزود: سیره زندگی بزرگان دینی نشان می‌دهد که رفتار با خانواده و بانوان بسیار متعالی بوده و رفتار و نحوه تعامل با زنان و فرزندان در این رفتار به نیکی دیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، با اشاره به جایگاه والای والدین در اسلام، عنوان کرد: بر اساس تعالیم دینی و بزرگان اسلامی، فرزندان در برابر والدین باید با خضوع و تواضع رفتار کنند. در این میان احترام مادر بسیار بیشتر از پدر باید مورد توجه باشد.

وی گفت: تمام متون و روایات از انبیا و ائمه مملو از لزوم احترام به پدر و مادر است و بر همین اساس باید نگاه همراه با خضوع به جایگاه این عزیزان در زندگی فرزندان جاری و ساری باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی، بیان داشت: احسان و نیکی به نیت والدین جزو اعمال مستحب مورد تاکید بزرگان است که برای ذخیره آخرت انسان نیاز بوده و بر اساس روایات نیز جزو ضروریات بخشش و غفران انسان است.

وی، در خطبه دوم نماز جمعه، با اشاره به توهین مجله شارلی ابدو به مقدسات دینی و بزرگان دین، ابراز داشت: توهین این نشریه مذموم به جایگاه رهبر انقلاب اسلامی و توهین به مقام مرجعیت، با وجود محدودیت اعتراض به مسئولان فرانسوی در این مجله، نشان دهنده ذلت و حقیری دولت فرانسه و نشریه است. این رفتار و توهین‌ها و تسمخرها به دلیل نداشتن منطق در سخن گفتن و نماد جهالت مدرن است.

امام جمعه ارومیه گفت: اعتراض به چنین اقداماتی باید توسط تمام مسلمانان انجام شود. حضور در راهپیمایی اعتراضی علیه چنین اقداماتی باید برای تمام مردم ضرورت محسوب شود.

وی بیان داشت: در فکر آن‌ها، هر اقدامی علیه دین اسلام و مقدسات اسلامی موجب تضعیف دین می‌شود اما در واقعیت به این نتیجه رسیده‌اند که اسلام در تمام عالم گسترانیده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مردم قم در خصوص بصیرت و عمل به تکلیف مردم و علما، اضافه کرد: تمام اقشار و به ویژه علما و روحانیون باید به تکلیف خود عمل کرده و در میدان حاضر باشند.مسئولان برای حل مشکلات جامعه باید با قدرت وارد شده و برای رفع نیاز مردم در میدان باشند.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال فراموش سازی و از بین بردن ایام‌الله است، در این خصوص باید توجه داشت که جایگاه این روزها نظیر تشییع سردار سلیمانی، 22 بهمن و دیگر روزهای مهم انقلاب اسلامی موجب سرافکندگی دشمنان بوده و همین موجب تلاش آن‌ها برای فراموشی این روزها است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، گفت: مدیران باید برای بزرگداشت دهه فجر و معرفی خدمات نظام اسلامی برای مردم همت کنند.

وی با بیان اینکه اجرای مصوبات و قوانین حوزه جمعیت در استان یک ضرورت است افزود: با توجه به شرایط مرزی آذربایجان‌غربی باید فراهم سازی امکانات و موضوعات اقتصادی و معیشتی با بهره گیری از ظرفیت مرزها مورد توجه مدیران باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی، در دسترس بودن مدیران را نیاز امروز دانست و ابراز داشت: باید ارتباط با مردم و توجه به رفع مشکلاتی نظیر نبود پول در دستگاه‌های عابربانک، سد معبر، ترافیک و آسفالت معابر بیش از این مورد توجه قرار گیرد تا رضایت مردم افزایش یابد

پایان پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول