اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

اجرای عملیات آبرسانی به ۱۶۲ روستای خراسان‌شمالی توسط سپاه/ ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌شمالی گفت: آبرسانی‌ها به ۱۶۲ روستا در حال انجام است که عملیات اجرایی این طرح از ۱۵ اردیبشت ۱۴۰۱ آغاز شده و تا ۳ سال آینده به پایان می‌رسد.

اجرای عملیات آبرسانی به ۱۶۲ روستای خراسان‌شمالی توسط سپاه/ ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان

علی دارابی، مسئول بسیج سازندگی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: ۷مورد آزادسازی زندانیان، اعزام ۵۳ تیم پزشکی طرح شهید سلیمانی به مناطق محروم، اعزام ۷ کاروان جهادی اصناف، ۱۲۰ مورد میز خدمت توسط بسیج کارمندان و یک‌هزار و ۴۳۵ نفر شیفت ایثار از جمله اقدامات بسیج سازندگی در امور اقشار بسیج بوده است.

وی گفت: اولویتی که سازندگی دارد بحث آبرسانی است که قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در بحث آبرسانی ۴ مجتع در استان ایجاد کرده است که شامل مجتمع زیدر-سرانی شیروان، شیرین دره مانه‌وسملقان، کهنه جلگه و پرسه سو است.

 مسئول بسیج سازندگی خراسان‌شمالی افزود: دو مجتمع کهنه جلگه و پرسه سو را نیروی زمینی سپاه با همکاری قرارگاه ثامن در مشهد انجام می‌دهد و دو مجتمع شیرین دره و زیدر-سرانی شیروان توسط سازندگی انجام می‌گیرد.

دارابی با اشاره به اینکه آبرسانی‌ها ۱۶۲ روستا را در بر می‌گیرد، افزود: اجرای این طرح از برج ۱۰ سال ۱۴۰۰ ثبت شده ولی عملیات اجرایی آن از ۱۵ اردیبشت ۱۴۰۱  آغاز شده و تا ۳ سال آینده به پایان می‌رسد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌شمالی اعتبار کلی این طرح را ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد که در سال اول حدود ۹۸ میلیارد تومان تخصیص داده شده و تا کنون ۸ روستا عملیات بهره‌بردای آن انجام شده و آب شرب به آنها رسیده و پیشرفت فیزیکی پروژه در شیرین دره ۲۷ درصد و در شیروان ۶۸ درصد می‌باشد.

همچنین پروژه پرسه سو ۱۰ درصد و کهنه جلگه ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی در ادامه به انعقاد تفاهم‌نامه با کمیته امداد خراسان‌شمالی در خصوص ساخت خانه برای مددجویان اشاره کرد و اظهار داشت: قرار بر ساخت ۴۰ هزار واحد در کل کشور برای مددجویان است که از این تعداد ۸۰۰ واحد در قالب بخش ۶۰۰ واحدی و بخش ۲۰۰ واحدی برای استان تخصیص داده شده که با همکاری سپاه، کمیته امداد و بنیاد مسکن انجام می‌شود.

دارابی افزود: برای این منظور ۸۳۲ واحد پی کنی شده، یعنی بیشتر از ظرفیت اعلام شده و ۷۷۶ واحد فوندانسیون انجام شده و ۲۰۰ واحد نیز آماده بهره برداری شده است.

وی ادامه داد: یک تفاهم نامه جدید هم قرار است با بهزیستی انعقاد شده که برای مددجویان بهزیستی ۵۰ واحد مسکونی، ۵۰ سرویس بهداشتی ساخته شود و ۷۰ مورد هم تعمیر و نگهداری انجام شود.

این مقام مسئول در خصوص سهمیه قیر رایگان اختصاص داده شده به استان نیز گفت: در سال ۱۴۰۰ تا کنون ۱۸ کیلومتر راه اجرا شده که در مرحله اول ۹۰۰ تن قیر بوده و مرحله دوم ۱۸۰۰ تن می‌باشد که مرحله اول انجام شده و مرحله دوم در حال اجرا است.

دارابی خاطرنشان کرد: این سهیمه قیر کاملا به استان اختصاص داده شده و تقریبا برای ۴۰ کیلومتر استفاده می‌شود.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول