اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شهردار تبریز از اعضای شورا تذکر گرفت/ از اشتباهات مهندسی در اجرای پروژه‌ها تا مسئله بانک شهر

تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در یکصد و ششمین جلسه علنی به شهردار تبریز تذکر دادند.

شهردار تبریز از اعضای شورا تذکر گرفت/ از  اشتباهات مهندسی در اجرای پروژه‌ها تا مسئله بانک شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احد صادقی، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز طی تذکری با بیان اینکه به نیابت از آقای رشیدی که وقتی برای تذکر درخواست کرده بودند، صحبت هایی خواهم داشت، عنوان کرد: آمار غیررسمی بعد از بارش‌ها، لغزندگی و یخ‌زدگی کوچه های فرعی لحاظ شده که به آن اشاره ای نمی کنم،واقعا به دنبال این موضوع مردم دچار آسیب دیدگی شده اند، اگر آمار شکستگی دست و پا در بیمارستان شهدا مشخص شود نشان داده می شود که شهرداری در این مدت به کوچه های فرعی ورود پیدا نکرده است.

وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: لازم است در خصوص این موضوع مهم تدابیر جدی اتخاذ شود، شهراری در مناطق سرد سیر در رابطه با محلول پاشی وارد کوچه های فرعی نشده که لازم است به این مهم بیش از پیش توجه شود.

رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز ضمن تشکر از آقای صدیقی و تک تک نیروهای معاونت خدمات شهری بیان کرد: نظر ما در کمیسیون این است که امکانات و تجهیزات برف‌روبی در شهر افزایش یابد، اگر در بودجه هم به این مهم توجه کنیم به شهروندان هم آسیبی نمی رسد.

تعلل درباره میدان آذربایجان جایز نیست

فریدون بابایی اقدم، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز هم طی تذکری ضمن تشکر از شهردار و کارکنان شهرداری در حل مسائل و مشکلات شهری اظهار کرد: اقدامات خوبی در حوزه عمرانی، خدمات شهری و... انجام می گیرد که با مطالعه و آسیب شناسی تحقق صد در صدی در این حوزه را می توانیم شاهد باشیم، در حوزه مترو و حمل و نقل نیز زحمات زیادی متحمل گردیده که قدردان آنها نیز هستیم.
 
وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: بعضی از موضوعات لازم است در صحن شورای شهر به جهت اینکه امور اصلاح و تسریع یابد ، مطرح شده و تذکراتی در پیرامون آنها داده شود، روال بر این است ابتدا تذکرات به صورت شفاهی بعد در صورت عدم اقناع کتبی باشد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: مرداد ماه سال جاری  تذکری در خصوص واگذاری چند مسولیت مهم به یک نفر داده بودیم، نمونه این موضوعات در بحث حمل و نقل و مترو، بازرسی و حقوقی و ... مشهود است.

بابایی اقدم ادامه داد: بخش عمده مشکلات ما ناشی از اشتباهات مهندسی بوده که بخش زیادی از آن در حوزه ترافیک و پروژه‌های شهری شاهد هستیم، یکی از اینها میدان آذربایجان، پروژه ها پل ها به ویژه شهید فهمیده و... ده‌ها اشتباه دیگر که نتیجه عدم کارشناسی است، خواهشمندیم بیشتر از این تعللی رخ ندهد.

وی گفت: خواهشمندم در سریع‌ترین زمان ممکن این مسائل برطرف و افراد با علم و سواد و متخصص بخوص در حوزه معاونت ترافیک انتخاب شود، تا بتواند خود را به سمت و سویی سوق دهد تا شهر را به سمت توسعه هدایت کند.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: تذکر بعدی در مورد دستور شهردار مبنی بر خط دوم مسیر تندوری اتوبوس است، ما در حال مطالعه حذف و یا ادامه فعالیت مسیر اول هستیم چراکه ما میلیاردها تومان برای مترو هزینه کردیم که در عین حال اتوبوس نیز در آنجا فعالیت دارد.

بابایی اقدم خطاب به شهردار تبریز تاکید کرد: بحث حمل و نقل ترکیبی اصلی ترین خواسته ما بوده که نباید تصمیمات جرقه‌ای در این باره اتخاذ کنید و بررسی های بیشتری در این راستا انجام دهید، طرح مذکور طرحی خوب است ولی باید ابتدا وضعیت مسیر بی آر تی کنونی تعیین تکلیف شود.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه سخنان خود اذعان کرد: موضوع بعدی تذکرم در خصوص ایستگاه های ۸،۹،۱۰،۱۱ و ۱۲ است که بارها در صحن شورا تذکراتی راجب آنها داده شده است، در این ایستگاه وضعیت مناسب نبوده بطوریکه حتی سکوبانان آب آشامیدنی شان را به سختی تامین می کنند و سرویس بهداشتی هم ندارند، این همکاران به سختی در این ایستگاه های فعالیت می کنند و موضوع را پیگیر هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دیروز در نمایشگاه انجمن خوشنویسان حضور یافته بودیم که از بنده خواستند این موضوع را به مدیریت شهری برسانم، اعضای انجمن خوشنویسان تبریز خواستار نصب بیلبورد در ورودی شهر مبنی بر اینکه تبریز خاستگاه خوشنویسی ایران است تا هویت تبریز در این حوزه نیز حفظ شود.

بابایی اقدم در بخشی از سخنانش با بیان اینکه مسئله‌ی بعدی بانک شهر است که از اقدامات شهردار در این حوزه تشکر می‌کنیم، ادامه داد: حقیقت این است که بانک شهر در برهه ای هر طور که خواسته عمل کرده است، این بانک زواید بصری زیادی در شهر ایجاد کرده است، در کنار این که دریافته ایم حساب کارکنان را به یک بانک دیگری انتقال می دهد خواهشمندم نسبت به برچیده شدن باجه‌های بانک شهر را از سطح شهر اقدام کنید.

حق و حقوق شاغلان بی آر تی به درستی پرداخت نمی شود

محمد حسن اسوتچی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم طی تذکری اظهار کرد: موضوع سیستم مالی حسابداری را که حدودا ۹ ماه پیش درخواست کرده بودیم را نخستین موردی است که می خواهم آن را به آقای شهردار یادآوری کنم، در یکی از جلسات مطرح شده بود که تا دو ماه این موضوع به سرانجام برسد ولی نرسیده است.

وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: با اینکه این سیستم پس از پیگیری هایی نصب شد ولی همچنان ناقص است، امیدوارم جواب این برخوردها چنان نشود که ادبیات گفتاری و رفتاری عوض شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موضوع دوم هم مربوط به شاغلان مسیر بی آر تی است که حق و حقوق آنها به درستی پرداخت نمی شود، آنها روزانه ۱۵ ساعت در سرما می‌ایستند، نشان به این نشان که هنوز پیمانکار ۱۴۰۰ این افراد باقی مانده است، لازم است به این افراد توجه شود.

اسوتچی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: سومین موضوع سخنانم مربوط به نامه های بی جواب است، بنده نامه‌هایی نوشته و با امضای رییس شورا به شهردار فرستادیم، ولی هنوز جوابی نگرفته‌ایم، امیدواریم هرچه سریعتر این موضوعات رسیدگی و مورد توجه قرار گیرد.

پاسخ شهردار تبریز به تذکرات

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز در پاسخ به تذکرات اعضای شورای شهر عنوان کرد: در رابطه با بحث محلول پاشی در مناطق ۲ و ۵  در محلات این دو محدوده مشکلاتی داشتیم که ناشی از این بود که بنده گفته بودیم در این خصوص آمارهایی ارائه شود، اینگونه نبود که همچون سال های قبل نمک پاشی می کردیم و بعد به کوچه های فرعی می رفتیم، رسالت شهرداری در سنوات گذشته معابر اصلی بوده و بعدا معابر فرعی در دستور کار قرار می‌گرفت، اکنون هم ما معابر اصلی را بازگشایی کردیم و به معابر فرعی هم توجه داشتیم، در این دوره سرمای بی سابقه‌ای را شاهد بودیم، شاید یک مجری صدا و سیما سر خود را بسته و صحنه‌سازی می‌کند که زمین خوردم و نمی د‌اند که آرسنیک موجود در نمک برای شهروندان سرطان زا است، یا یک رسانه‌ای در مورد فردی که زمین خورده و فوت کرده است، هرچقدر این موضوع را کاهش دهیم بهتر خواهد بود، آمارها را ارائه خواهیم داد.

وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: در ۹ ماه گذشته تنها شهری در کشور هستیم که آمار کشته‌های ناشی از تصادفات شهری ۶۰ درصد کاهش یافته است و شهرداری تبریز به همین جهت مورد تجلیل قرار خواهد گرفت، سالانه ۱۱۰ نفر در اثر تصادفات شهری  فوت می‌کردند که الان این رقم به ۳۰ نفر رسیده و همچنان درصدد کاهش آن هستیم.

 نمی دانم به کدام نامه جواب داده نشده است

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: در خصوص عدم پاسخگویی به نامه ها هم باید بگویم نمی دانم به کدام نامه جواب داده نشده است، یکی از وظایف اصلی ما پاسخگویی به نامه اعضای شورای شهر در اسرع وقت بوده که در این رابطه به شهردارن مناطق و مدیران هم ابلاغیه ای ارسال کرده ام، اگر موردی هست مطرح شود تا جواب آن را ارائه دهیم.

وشیار اذعان کرد: در مورد سیستم مالی و حسابداری هم باید بگویم که اگر نواقصی وجود دارد و یا به هرچه که می‌خواهید دسترسی پیدا کنید، اعلام کنید تا  امور سریعا برای اعضای شورای شهر تسهیل گردد، هیچ مانعی برای دسترسی وجود ندارد، بحث‌های سیستمی و اداراتی و مالی نم در معاونت برنامه‌ریزی است ما صد در صد آماده رفع نواقص در سیستم مالی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: بحث ساماندهی و مشکلات کارکنان مسیر بی آرتی را هم پیگیریم و انشالله موارد موجود را رفع خواهیم کرد، ما همه امورات را کنترل می کنیم ولی گاها پیمانکاران کم لطفی هایی می کنند که امیدواریم با موضوع ساماندهی امورات را حل کنیم.

هوشیار یادآور شد: در مورد برخی مسئولیت‌ها، سیاست ما عدم استفاده از نیروهای خارج از مجموعه و استفاده از ظرفیت‌های داخل مجموعه است، بخش عمده‌ای از حجم کاری مسئولیت‌هایی که بر عهده یک نفر است، بر عهده من است، یک سری محدودیت‌ها داریم، یک سری شرایط خاصی برای مدیریت مترو و حمل و نقل داریم، چندین نفر را معرفی کردیم ولی نتیجه‌ای نگرفتیم، امیدواریم در مدت زمان کوتاه رفع گره هایی را شاهد باشیم.
 
 پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول