اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آخرین وضعیت گاز رسانی در خراسان رضوی/ همچنان در وضعیت هشدار قرار داریم

مردم خراسان رضوی در حالی سردترین روزهای سال را می گذرانند که طی روزهای گذشته مصرف گاز در بخش خانگی به شدت بالا رفت و نگرانی‌هایی را به وجود آورد.

آخرین وضعیت گاز رسانی در خراسان رضوی/ همچنان در وضعیت هشدار قرار داریم

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ورود سامانه بارشی به کشور و کاهش دما جهش مصرف گاز در بخش خانگی را به دنبال داشت و مصرف روزانه در بخش خانگی طی یک هفته از ۶۰۰ میلیون متر مکعب به ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسید، این در حالی است که مسئولان امر بارها بر مصرف بهینه تاکید داشتند.

 با توجه به روند افزایش مصرف گاز در استان، برخی از این مناطق با افت فشار گاز و قطعی موقت رو به رو شده است. در برخی از مناطق استان خراسان رضوی نیز محدودیت هایی جهت کاهش مصرف گاز اعمال شد همچنین به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی، گاز برخی از مشترکان غیرخانگی در تعدادی از شهر‌های خراسان رضوی قطع شد.

شبی بدون گاز در طرقبه- شاندیز

با پایداری هوای سرد در کشور و همچنین به دلیل افت فشار گاز، روز گذشته در بعضی مناطق طرقبه از جمله ویلاشهر، عنبران و دهستان جاغرق گاز قطع شد و مردم این مناطق شبی سرد و سخت را بدون گاز سپری کردند.با تلاش ماموران شرکت گاز، امروز گاز مناطق عنبران و ویلاشهر وصل شد.

مردم در دهستان جاغرق نیز از شب گذشته با قطعی گاز مواجه بودند که این مشکل امروز برطرف شد اما همچنان با افت فشار گاز روبه رو هستند. با توجه به مشکلات پیش آمده در دهستان جاغرق دهیاری و شورای روستا نسبت به توزیع نفت و کپسول های گاز مایع اقدام کردند و امروز نیز تعداد ۱۵۰۰ قرص نان بین همشهریان توزیع شد.

همچنین مساجد جامع عنبران و جاغرق هر دو به وسایل گرمایشی مجهز شدند و حدود ۶۰ عدد "والر"، نفت و گاز تحویل شد. وسایل گرمایشی در دو مسجد مهیا شده و پیش بینی هایی هم جهت آمادگی و پذیرایی مردم، که اگر احتمالا در این مناطق با افت فشار و قطعی گاز مواجه شدند ، تدارک دیده شده است.

برابر مصوبات ستاد بحران فعالیت کلیه اصناف به جز واحد‌های عرضه کننده کالاهای ضروری از ساعت ۱۸ تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است و در صورت عدم رعایت دستورالعمل تعطیلی، شرکتهای گاز و برق اقدام به قطع انشعاب خواهد شد. همچنین تاکید شده است فعالیت این اصناف قبل از ساعت ۱۸ صرفا بدون استفاده از گاز شهری و بهرمندی از سوخت جایگزین مجاز خواهد بود.

از حدود سه روز قبل محدودیت هایی برای اماکن تجاری در نظر گرفته شد و با همکاری اداره گاز، بسیج اصناف، فرمانداری، اماکن، نیروی انتظامی، اتاق اصناف و اتحادیه های شهرستان طرقبه شاندیز برای موضوع کنترل گاز مصرفی در اماکن تجاری بازدیدهایی انجام شده است، مجتمع های تجاری ویلاژتوریست، بعثت طرقبه، پدیده شاندیز و سایر مجتمع های تجاری در مسیر بلوار امام رضا شهر طرقبه و سایر مراکز تجاری در مرحله اول بازدیدها گاز آنها قطع شده است. 

گاز ١٢ هزار مشترک کاشمری دیروز قطع شد

امیر دایی صراف فرماندار کاشمر در گفت و گو با خبرنگار فارس ضمن اشاره به اقدامات و تدابیر انجام شده در پی برودت هوا و بارش برف از روز سه شنبه هفته گذشته در این شهرستان اظهار کرد: در پی هشدارها و پیش بینی های هواشناسی در خصوص کاهش دما، شورای مدیریت بحران شهرستان تشکیل و ضمن بررسی شرایط موجود اقدامات و تمهیدات لازم برای مقابله با هر گونه بحران احتمالی پیش بینی شد.

 وی خاطرنشان کرد: در این راستا ضمن تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی، رستورانها، مراکز طبخ غذا، باشگاهها، سالن های ورزشی و تالارهای پذیرایی و جایگاه های سی ان جی، برخی از کارخانجات و واحدها از جمله مرغداری ها و تعداد 25 واحد نانوایی به سوخت جایگزین مجهز شد.

 فرماندار کاشمر با اذعان به جایگزین کردن سوخت اماکن و بقاع متبرکه و تعدادی از حسینیه های کاشمر برای خدمات رسانی به مردم در زمان بحران و اسکان اضطراری یادآور شد: علیرغم اقدامات و تدابیر اندیشیده شده تنها از ساعت 9 صبح تا 17 روز شنبه در برخی از مناطق شهری به دلیل افت فشار، گاز تعدادی از شهروندان قطع شد که پس از نرمال شدن شرایط بلافاصله با حضور ماموران شرکت گاز، گاز مشترکین وصل شد.

 دایی صراف اذعان کرد: با توجه به احتمال قطع گاز، نفت سفید برای توزیع در روستاها در اختیار دهیاران قرار گرفت و برای شهروندان کاشمری نیز نفت سفید در شعبات توزیع عرضه شد.

 وی با اشاره به قطع گاز مشترکین خانگی در روزگذشته در نقاط مختلف شهر خاطرنشان کرد: از حدود ۵۶ هزار مشترک گاز در شهرستان کاشمر روز گذشته گاز حدود ١٢هزار مشترک به دلیل اُفت فشار گاز از ساعت ١١ صبح قطع بود که پس پایداری شبکه با تلاش مستمر نیروهای شرکت گاز مجدد تا ساعات پایانی شب گازشان وصل شد.

درحال حاضر گاز بردسکن نرمال ولی مطلوب نیست

مهدی صادقی رئیس شرکت گاز شهرستان بردسکن در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: درحال حاضر گاز شهرستان بردسکن در حد نرمال قرار دارد و تمامی مشترکین خانگی در شهرستان از نعمت برخورداری گاز بهره مند هستند.

وی تصریح کرد: طی امروز شاهد پایداری گاز در تمام روستاهای سطح منطقه هستیم اما نیاز است نهایت صرفه جویی را داشته باشند.

رئیس شرکت گاز شهرستان بردسکن از شیفت بندی نانوایی ها در سه شهر شهرستان خبرداد و افزود: اکنون همه 15 نانوایی سطح شهرستان با سوخت دوم فعال هستند و حسب دستور فرماندار شهرستان در صورت نیاز همشهریان به نان ، نانوایی ها 24 ساعته فعال خواهند بود و تمهیدات لازم دیده شده است.

شرایط بحرانی تامین گاز در باخرز

عباس حسن نژاد فرماندار باخرز در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: وضعیت تامین و مصرف گاز در این شهرستان همچنان بحرانی است و ادامه این روند قطعی گاز در باخرز را به دنبال خواهد داشت.

یخ زدن علمک ها عامل قطعی گاز برخی مناطق در تربت حیدریه بود

علی اکبر کی پور فرماندار تربت حیدریه، در گفت و گو با خبرنگار فارس،علت قطع گاز در برخی نقاط شهرستان را افت فشار گاز ویخ زدن علمک ها اعلام کرد و افزود: روز گذشته به دلیل برودت هوا ریگلاتور برخی علمک ها قطع شد که با تلاش همکاران وضعیت به حالت عادی بازگشت.

وی گفت: طبق مصوبه ستاد مدیریت بحران، اصناف، بازاریان و تالارهای پذیرایی حق استفاده از گاز را ندارند و باید از سوخت جایگزین استفاده کنند و نقاضا داریم در این امر مهم ما را یاری کنند.

فرماندار تربت حیدریه افزود: برای جلوگیری از قطع گاز مشترکین خانگی ، گاز شرکت ها ، موسسات خدماتی ، مدارس و... قطع شده است وبرای برخی مساجد محدودیت هایی تعیین شده است.

رفع مشکل قطع گاز در سبزوار

محمدعلی یاوری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سبزوار اعلام کرد: بر اثر افت شدید فشار، گاز بیش از ۱۵ هزار مشترک شهر سبزوار از جمله منطقه "توحیدشهر" از دیروز قطع شده بود که این مشکل برطرف و فشار گاز در شهرستان به پایداری رسیده و شرایط عادی است.

وی تصریح کرد: به دنبال قطع گاز برخی مشترکان شهر سبزوار، شب گذشته اماکنی شامل برخی مساجد، حسینیه ها و سالن های ورزشی برای اسکان اضطراری شهروندان پیش بینی شده بود.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول