اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

نمایشگاه ساخت ایران در قلب اقتصادی پاکستان گشایش یافت

نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران با عنوان «ساخت ایران» با مشارکت قوی شرکت‌های ایرانی و هیات بازرگانی کشورمان در «کراچی» مرکز ایالت سِند و پایتخت اقتصادی پاکستان گشایش یافت و تا سه روز ادامه خواهد یافت.

نمایشگاه ساخت ایران در قلب اقتصادی پاکستان گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، نمایشگاه "ساخت ایران" سومین رویداد بزرگ نمایشگاهی طی یکسال اخیر است که با محوریت استان سیستان و بلوچستان و اخذ مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و   پیگیری‌های سرکنسولگری ایران در کراچی و استقبال چشمگیر جامعه بازرگانی پاکستان در این شهر بندری صبح امروز ۲۶ دی ماه ،برپا شد.

این نمایشگاه اختصاصی ایران، با حضور«محمد کامران تیسوری» حکمران ایالت سِند، «علیرضا پیمان‌پاک» معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران، «ایرج حسن پور» مدیرکل صنتت،معدن و تجارت ودبیر کارگروه شورای ساماندهی مبادلات مرزی و توسعه صادرات غیر نفتی سیستان و بلوچستان، «داود شهرکی» معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری سیستان و بلوچستان ،«حسن نوریان» سرکنسول ایران در کراچی، رئیس و اعضای فدراسیون اتاق‌های بازرگانی پاکستان در محل نمایشگاه‌های بین المللی شهر کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان منعقد شد.

دبیر کارگروه شورای ساماندهی مبادلات مرزی و توسعه صادرات غیر نفتی سیستان و بلوچستان در حاشیه افتتاح نمایشگاه،اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران پس از اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران در رفع ممنوعیت از فهرست کالاهای مرتبط با موافقتنامه تجارت ترجیحی دو کشور گامی موثر برای هم افزایی میان جامعه تجار ایران و پاکستان به شمار می‌رود.

ایرج حسن پور افزود: حدود۵۰ شرکت با بیش از ۶۰ غرفه با فضایی بالغ بر هزار متر از استان‌های مختلف کشورمان در حوزه‌های صنعتی و خدمات بازرگانی شامل مواد پلاستیکی و پلیمری، صنایع غذایی، صنعت فولاد، مس، خدمات نیروگاهی و ساخت و توربین و ماشین آلات نساجی و صنعت ساختمان حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی این نمایشگاه با سیاست گذاری سازمان توسعه تجارت ایران برای افزایش تراز تجاری ایران و پاکستان صورت گرفته و نگاه مسوولان دو کشور به ایجاد ارتباط سازنده تجاری است و همچنین مذاکرات پیرامون انجام معاملات تهاتری نیز صورت خواهد گرفت.

دبیر کارگروه شورای ساماندهی مبادلات مرزی و توسعه صادرات غیر نفتی سیستان و‌بلوچستان در ادامه خاطرنشان کرد:افزایش رویدادهای نمایشگاهی بیانگر عزم قوی دوهمسایه است تا بتوان تراز تجاری فعلی ایران و پاکستان از حدود ۱.۸ میلیارد دلار به ۵ میلیارد دلار برسد چرا که ظرفیت تجارت دوجانبه طبق برآوردها بالای ۱۴ میلیارد دلار در سال پیش بینی شده است.

حسن پور ادامه داد: قرار است در حاشیه این نمایشگاه سازمان‌های توسعه تجارت ایران و پاکستان توافقنامه همکاری امضا می‌کنند و انتظار می‌رود جلسات مهمی میان مسوولان بخش خصوصی ۲ کشور با حمایت ارگان‌های دولتی ایران و پاکستان در راستای تعمیق مناسبات دوجانبه تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری برگزار شود.

وی بیان کرد: بررسی امضای یادداشت تفاهم نامه همکاری میان صنایع غذایی ایران با انجمن غذایی پاکستان نیز دردستور کار مسوولان اقتصادی دو کشور قرار دارد.

حسن پور گفت: نمایشگاه اختصاصی ایران، پنجمین رویداد نمایشگاهی کشورمان در پاکستان از آبانماه سال گذشته است و  طی یکسال اخیر ۲ رویداد نمایشگاهی اختصاصی محصولات ایران در شهر کراچی و ۲ نمایشگاه نیز به ترتیب در لاهور و اسلام‌آباد برگزار شد.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول