اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فرستاده سازمان ملل: مذاکرات مثبت و سازنده‌ای با سران یمن داشتم

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن با اشاره به تلاش برای آتش‌بس در این کشور، گفت که امروز مذاکرات «مثبت و سازنده‌ای» با سران دولت نجات ملی یمن داشته است.

فرستاده سازمان ملل: مذاکرات مثبت و سازنده‌ای با سران یمن داشتم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن امروز دوشنبه گفت که برهه کنونی شاهد تغییر احتمالی در روند جنگ هشت ساله علیه ملت یمن خواهیم بود.

خبرگزاری آناتولی به نقل از گروندبرگ گزارش داد، امروز مذاکرات «مثبت و سازنده‌ای» با سران دولت نجات ملی یمن به ویژه مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی این کشور داشته است.

وی با بیان اینکه طی هفته‌های گذشته نیز با ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی و شرکای منطقه‌ای در ریاض و مسقط، مذاکرات «اثربخشی» داشته است، گفت: اوضاع نظامی در یمن، ثابت است و تغییر چشمگیری در خطوط درگیری به وجود نیامده است.

این مقام سازمان ملل بدون اشاره به تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی به یمن، مدعی شد: فعالیت نظامی همراه با گفتارهای منفی و اقدامات سیاسی و اقتصادی تنشزا، وضعیتی را به وجود می‌آورد که می‌تواند به سوء برداشت و آغاز مجدد خشونت شود».

گروندبرگ درباره مذاکرات با مسئولان یمن هم گفت که مبتنی بر تضمین برای توافق آتش‌بس و اتخاذ تدابیری در راستای جلوگیری از وخامت وضعیت اقتصادی بوده است. 

دولت یمن بارها تأکید کرده است که سازمان ملل مسئول جنایات ائتلاف سعودی علیه ملت این کشور است. این جنایات حتی به بیماران نیز رحم نکرده است؛ به نحوی که ضنعاء خبر داد که با محاصره یمن توسط ریاض، پنج هزار بیمار مبتلا به نارسایی کلیه، در معرض مرگ قرار دارند (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول