اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تولید ۵۴ درصد گوشت شترمرغ و بوقلمون همدان در بهار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با اشاره به فعالیت ۷۲ واحد تولید گوشت مرغ گفت: ۲۰ درصد گوشت مرغ و ۵۴ درصد گوشت شترمرغ و بوقلمون استان در این شهرستان تولید می‌شود.

تولید ۵۴ درصد گوشت شترمرغ و بوقلمون همدان در بهار

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، عبدالحسین اکبری ظهر امروز در همایش طرح الگوی کشت با بیان اینکه نیمی از جمعیت شهرستان بهار در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند اظهار کرد: از ۱۳۴ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی شهرستان، ۸۵ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی زراعی است.

و به جایگاه ویژه کشاورزی شهرستان بهار در کشور اشاره کرد و گفت: ۳۰ درصد سیب زمینی، ۴۵ درصد قارچ، ۳۶ درصد سیر، ۱۳ درصد یونجه و ۲۰ درصد خیار استان همدان در شهرستان بهار تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار خاطر نشان کرد: ۷۲ واحد تولید گوشت مرغ در شهرستان وجود دارد و ۲۰ درصد گوشت مرغ و ۵۴ درصد گوشت شترمرغ و بوقلمون استان در این شهرستان تولید می‌شود.

وی به ظرفیت انبارداری شهرستان و وجود سردخانه‌های بالای صفر اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم بالای تولید محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی، ۵۷ واحد انبار بالای صفر معادل ۶۳ درصد استان و با ظرفیت نگهداری ۱۳۵ هزار تن محصولات کشاورزی در شهرستان بهار وجود دارد.

اکبری یکی از سیاست‌های دولت را اجرای الگوی کشت دانست که در سال‌های گذشته مغفول مانده بود و در ادامه گفت: با اجرای الگوی کشت، جانمایی مناسبی از محصولات مختلف تولیدی با توجه به پتانسیل‌های طبیعی، شرایط اقلیمی، منابع آبی، درصد رطوبت و مزیت های اقتصادی و سیاست‌های استراتژیک و کلان دولت صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: اجرای الگوی کشت نیازمند آمایش سرزمینی است تا بتوانیم محصولات را در منطقه خاص خود و در زمان خود کشت کنیم و بهره‌وری بالا برسیم.

پایان پیام/ 3140

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول