اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

طرح ولایت، ابتکار آیت‌الله مصباح/ ۷۰ هزار فارغ‌التحصیل طرح ولایت داریم

عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه آیت‌الله مصباح حاصل ۷۰ سال کار علمی را در طرح ولایت آسان و منطقی ارائه دادند و امروز بیش از صدهزار فارغ‌التحصیل طرح ولایت داریم.

طرح ولایت، ابتکار آیت‌الله مصباح/ ۷۰ هزار فارغ‌التحصیل طرح ولایت داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حجت‌الاسلام مجتبی مصباح یزدی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت آیت‌الله مصباح و آئین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر اظهار کرد: از ویژگی‌های بارز آیت‌الله مصباح تکلیف‌مداری بود و ایشان در صحنه علمی و مبارزاتی به دنبال تشخیص وظیفه خود بودند و در این راستا از هیچ ملامتی نمی‌ترسیدند.

وی گفت: با وجود اینکه در اوایل جوانی به درجه اجتهاد رسیدند اما سراغ درس‌هایی رفتند که کمتر به آن توجه می‌شد تا طلاب حوزه علمیه از آن استفاده کنند.

عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به روحیه وظیفه‌مداری آیت‌الله مصباح قبل انقلاب اضافه کرد: اقدامات اجتماعی و مبارزاتی آیت‌الله مصباح بسیار بود، ایشان شهر به شهر برای جهاد تبیین می‌رفتند.

وی افزود: اوایل انقلاب که ستاد فرهنگی تاسیس شد و بحث بود چطور باید دانشگاه‌ها را اسلامی کرد و رهبری گفتند به سراغ حوزه علمیه بروید؛ آیت‌الله مصباح طرح دفتری حوزه علمیه و دانشگاه را مطرح کردند.

مصباح یزدی با بیان اینکه جدیت و پیگیری آیت‌الله مصباح در زمانی که نیاز بود، حائز اهمیت است عنوان کرد: ویژگی غیرتمندی ایشان نیز قابل توجه است که رهبری تاکید کردند در اوج غیرت دینی بود.

وی با بیان اینکه بالاترین چیزی که برای ما ارزشمند است دین ماست گفت: کسی که این باور داشته باشد دین از همه چیز برایش ارزشمند است برای حفظ آن و آرمان‌هایش غیرت نشان می‌‌دهد.

عضو هیات امنای موسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه رهبری به ناتوی فرهنگی اشاره کردند و کسانی که عمق هجمه دشمن را می‌بینند در این زمینه به موقع اقدام می‌کنند گفت: آیت‌الله مصباح یزدی حاصل ۷۰ سال کار علمی را در طرح ولایت روان، آسان و منطقی با رعایت پله‌ها ارائه دادند که امروز بیش از صدهزار فارغ‌التحصیل طرح ولایت داریم.

وی گفت: امروز جوانانی تربیت یافتند که با اعتقاد از آرمان‌های خود دفاع می‌کنند و رهبری هم فرمودند همین روحیه و روحیه غیرتمندی خردمندانه مورد نیاز ماست.

مصباح یزدی با تاکید بر اینکه اگر امروز آثار هجمه‌های فرهنگی را می‌بینیم به خاطر ضعف‌های سال‌های قبل است و اقدامات فرهنگی خوبی صورت گرفته اما متناسب با مقابله با هجمه‌های دشمن نبوده است افزود: نشر افکار ناب اسلامی در طرح ولایت جوانان را معتقد و معتمد می‌کند و اگر رزمندگان ما در دفاع مقدس ایستادند به خاطر باورهای عمیق و اعتقاد آنهاست.

وی بیان کرد: نظام مقدس تحت رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری و جوانان این مرز و بوم که کم از جوانان دفاع مقدس ندارند، پرچم حقیقت را دست امام زمان(عج) خواهند داد.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول