اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

حساسیت علامه مصباح برای کادرسازی در انقلاب

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به حساسیت علامه مصباح‌یزدی در کادرسازی برای انقلاب گفت: تقویت ولایت و حکم ایشان جزو ارکان تصمیم‌گیری این عالم برجسته بود.

حساسیت علامه مصباح برای کادرسازی در انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محسن منصوری پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت آیت‌الله مصباح و آئین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر اظهار کرد: آیت‌الله مصباح یزدی اندیشمند بزرگی بودند که ما امروز از نعمت ایشان محروم شدیم اما به عنایات و کرامات ایشان دلخوشیم.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح را به زمان‌شناسی و اولویت‌شناسی می‌شناسیم، کسی که در عصر خود به بهترین شکل موضوعات را اولویت‌شناسی کرده و به آن می‌پرداخت گفت: شاید اولویت‌‌دارترین نیاز کشور کادرسازی است که آیت‌الله مصباح به این موضوع پرداختند و با شکل‌گیری ساختارهایی مثل موسسه امام(ره) و طرح ولایت کادرسازی توسط ایشان انجام گرفت که اگر این اتفاق نمی‌افتد کشور با چالش‌هایی مواجه می‌شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید به اینکه میدان‌داری مورد توجه آیت‌الله مصباح بود که گاهی حضور در میدان هزینه دارد و هر کسی به آن ورود نمی‌کند گفت: در جریان اصلاحات از سوی جریان‌های داخلی و خارجی آماج حملات به سمت آیت‌الله مصباح بود اما ایشان هرآنچه هجمه بیشتر می‌شد بهتر عمل می‌کردند و از آبروی خود گذاشتند که نتیجه را دیدیم بیشتر عزتمند شدند.

وی با بیان اینکه ولایتمداری و تعلق خاطر ایشان به مقام معظم رهبری مثال‌زدنی است عنوان کرد: ایشان تواضع واقعی را در مقابل رهبری چه در زندگی و چه فرمایشات ایشان جاری می‌کردند.

منصوری با بیان اینکه تقویت ولایت و حکم ولایت جزو ارکان تصمیم‌گیری آیت‌الله مصباح بود گفت: انصاف ایشان در مواجهه با مصادیق مختلف و جدب حداکثری نسبت به همه افراد قابل توجه است، متاسفانه جریان منتسب به ایشان را می‌خواستند تندرو نشان دهند در صورتی که ایشان انصاف را در تحلیل‌ها داشتند و با نگاه به حداکثری تصمیم می‌گرفتند و این تعبیر ظلم است.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح مصداق آیه‌ای از قرآن کریم بودند که استقامت‌ورزی و پافشاری در موضع حق باعث می‌شود ملائکه بر آنها نازل شود و نتیجه این اقدام استحکام شخصیتی است افزود: آیت‌الله مصباح هر ماموریتی را به بهترین شکل بدون سستی و با نهادسازی پیش بردند. 

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه علامه مصباح معماری فکری را در طرح‌هایی مثل طرح ولایت به منصه ظهور گذاشتند گفت: ایشان در کنار توجه به مسائل کلان و راهبردی به بسیاری از مسائل جزئی نیز توجه داشتند.

وی ادامه داد: ایشان با وجود اینکه درگیر مسائل کلان بودند گاهی برای فردی وقت می‌گذاشتند و با ادبیات آن فرد صحبت می‌کردند که این توجه باجزئیات توسط یک عالم و مجتهد حتما باعث توجه جذب آن فرد خواهد شد.

منصوری با بیان اینکه ایشان در هر فعالیتی وارد شدند مایه برکت بودند که در حوزه‌های سیاسی، حوزوی و ... قابل مشهود بود خاطرنشان کرد: طرح ولایت یادگار ارزشمند ایشان بودند و امیدواریم تقویت این دوره‌ها و منظومه فکری آیت‌الله مصباح مورد توجه جدی ما باشد.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول