اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان دنا برگزار شد+تصاویر

مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان دنا برگزار شد.

مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان دنا برگزار شد+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان دنا با حضور فاتحی و وطن دوست  معاونین  قضائی رئیس کل دادگستری، نادریان  معاون دادستان کل، فرماندار دنا، فرمانده سپاه ناحیه دنا، فرمانده انتظامی دنا و اعضای شورای تأمین،اعضای شورای  اداری دنا و مردم شهر سی سخت در محل سالن شهید پاکباز سی‌سخت برگزار شد.

مصباح نژاد امام جمعه مرکز شهرستان دنا گفت: از غریب‌پور دادستان و محمودی مقدم رئیس دادگستری دنا  که مدتی را به صورت شبانه روزی به مردم خدمت کردند و زحمت‌ها و تلاشهایی در ایام زلزله و ایام کرونا  کشیدند و به صورت میدانی برای مردم تلاش کردند.

مصباح نژاد اظهار داشت: ماه رجب ماه ذکر و یاد خداست، ماه تسلیم نفس در محضر خداست، ماه شستن روح با آب توبه است، ماه مغفرت است پس این ماه عزیز را از دست ندهیم چرا که کسانی می برند که این لحظات معنوی را از دست نمی‌دهند.

امام جمعه سی سخت گفت: رسالت دستگاه قضا در تراز رسالت انبیا الهی است، یعنی حکمرانی عادلانه، که انبیا برای آن مبعوث شدند، اگه عدالت نباشد شیرازه هم چیز از هم می پاشد، اجرای عدالت هم به همین آسانی نیست و تاوان سنگینی دارد، که می دانیم انسان کامل برای عدالت فرقش شکافته می شود پس امروز باید از جوانی، خوش گذرانی و هوا وهوس بگذری تا بتوانی عدالت را اجرا کنید.

وی عنوان کرد: جنود شیطان و کفر و دشمن در مقابل کشوری ایستاده است که می‌خواهد عدالت را اجرا کند، کینه و دشمنی را در مقابلی کشوری که می‌خواهد پرچم عدالت خواهی را در تمام دنیا بگستراند و تابع کلمة الله باشند انجام می‌دهند و فشار می‌آورند و با جاسوسی عناصر خود فروخته داخلی در حال تضعیف این انقلاب هستند اما ملت بصیر و شجاع ایران در مقابل همه این کینه توزی ها ایستاده‌اند و پرچم را به صاحب برحقش مهدی موعود خواهند رساند.

امام جمعه سی سخت گفت:  تاثیر اولین ویژگی مدیر جهادی مردمی بودن است که امام می‌فرماید ما هرچه داریم از این مردم است پس باید تمام کارهای ما خروجی آن حل مشکلات مردم باشد.

وی گفت: توجه به نقش شورای فرهنگی به عنوان قلب فرهنگی شهرستان در پیشگیری از وقوع جرم،  و به مسائل فرهنگی اهمیت ویژه ای داده شود تا به یک شورایی برای کاهش وقوع جرم تبدیل شود، به مجازات ها به جای زندان رفتن برای کمتر شدن کاهش جرم تا جایی که قانون اجازه می دهد و قاضی می تواند حکمی صادر کند که  آن شخص را به زندگی دوباره ای ببرد،  و از زندان رفتن پرهیز شود.

درخشان زاده فرماندار دنا گفت: کارنامه رئیس دادگستری و دادستان دنا با توجه به درایت و توان قابل وصفی که در شورای تامین داشتند قابل ستایش است، غریب پور فردی امین و برنامه محور هستند که خدمات بسیاری انجام دادند.

فرماندار دنا اظهار داشت: در یک سال گذشته بالغ بر ۲۰ جلسه داشتیم و بالغ بر ۸۰ مصوبه کاربردی که مبنای آن حل مشکلات و پروژه های بن بست بود که با ورود شورای تأمین از این بن بست خارج شد.

بالاترین مقام اجرایی دولت در دنا گفت: در حوزه زلزله، سیل، آتش سوزی کارهای خوبی انجام شد توقع و انتظار  از دستگاه قضا، مردم و مدیران را داریم که درحوزه سرمایه گذاری ورود کنند تا دست در دست هم  یک رونق اقتصادی به شهرستان دهیم و واحدهای تولیدی راکد را احیا برای بهبود  زمینه اشتغال شهروندان تلاش کنیم.

محمودی رئیس پیشین دادگستری دنا گفت: از تمامی همکاران خودم در دادگاه و دادسرای دنا که در این مدت سه سال در خدمتشان بودم و  بی وقفه با ما همکاری کردند و ما را همراهی کردند تقدیر و تشکر دارم.

محمودی مقدم اظهار داشت: از بدو حضورم  در دنا مصادف شد با شروع ویروس کرونا، زلزله  واخیر سیل که باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای ما شد ولی خدا راشکر تمام تلاش خود را کردیم.

وی گفت: از غریب پور دادستان توانمند و پای کار تقدیر و تشکر دارم که به صورت جهادی پا کار بودند و برای گره گشایی از حل مشکلات مردم لحظه ای دریغ نکردند،از مصباح نژاد امام جمعه شهر سی سخت و درخشان زاده فرماندار دنا هم تشکر می‌کنم.

فاتحی معاونت قضائی دادگستری استان گفت: فلسفه انبیا ایجاد عدالت در همه ابعاد و امور برای اصلاح جامعه است،یکی از وظایف قوه قضائیه دفاع از حقوق عامه و گسترش عدل و داد است، در خیلی از موارد دستگاه قضا جهت مشارکت عمومی و حل مشکل عمومی مردم بیش از حد  ورود می کند که در وظایف دستگاه قضا نیست.

فاتحی اظهار داشت:  در بحث رضایت مندی مردم از دستگاه قضا ۷۳ درصد مردم  از عملکرد دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد رضایت دارند.

معاون قضائی دادگستری استان گفت: در بحث پیشگیری از وقوع جرم در استان  قاضی حسنی معاونی انقلابی و جهادی را داریم که به صورت شبانه روزی در حال تلاش و کوشش هستند که کارهای خوب و ماندگاری چه در بحث تولید کارخانه هایی که  سالیان سال بسته بود انجام داده است که از همین جا اعلام می‌کنیم که اگر موردی در حمایت از تولید ملی است و راکد مانده است عنوان کنید تا پیگیری شود..

فاتحی عنوان کرد:در بحث مردم مداری برای تسهیل امور مردم قبلا ابلاغات دستی بود که مشکلات زیادی داشت که الان نزدیک به ۹۶ درصد ابلاعات  الکترونیکی شده است و مردم دسترسی آسان تری پیدا کرده اند، در حوزه خروجی پرونده ها دادسرای های استان مقام سوم کشور را دارند.

وی گفت: دو نیروی ویژه، کاری و توانمند را به دستگاه قضایی دنا معرفی کردیم که امیدواریم با رعایت اصل قانون و همدلی با مردم شروع به کار کنند و با کمال و تمام مشکلات مردم را حل و فصل کنند و این را هم باید یادآور شوم که طبیعت و ظرفیت دادگستری دنا با کل استان فرق دارد، چرا که شهرستان دنا شهر سی سخت شهری گردشگر پذیر است و باید به صورت ویژه به آن نگاه کرد، در حوزه منابع طبیعی بیشتر باید ورود کرد چرا که شبانه به جنگل های این شهرستان دست درازی می شود که باید با قاطعیت با این متخلفین برخورد قضائی کرد.

غریب پور دادستان سابق دنا گفت: در شهرستان دنا به اندازه کل استان اراضی ملی رفع تصرف شد، تشکیل کمیته حفظ حقوق عامه در شهرستان با همکاری شورای تامین برای اولین بار که باعث شد استان از ما الگو بگیرد.

وی گفت: یک خلاء  در دادگستری ها  وجود دارد  و این است که خدمات را به مردم گزارش نمی‌دهند ولی کار انجام می شود  و دستگاه قصایی همیشه پای کار بوده است،

دادستان اسبق دنا ضمن ابراز نگرانی از وضعیت کارکنان دستگاه قضائی گفت: با استدلال های سطحی، بعضی نمایندگان مجلس نسبت به معیشت قضات کم لطفی می کنند چرا که وضعیت حقوقشان بسیار ناچیز است که با حجم ساعات کاری بیش از ۱۷ساعت باید تجدید نظری شود.

غریب پور اظهار داشت: پس بدانیم و آگاه باشیم  که تمام رفتار وگفتار و اقدامات ما در محضر خدای متعال است و خداوند بر اعمال ما ناظر است پس نباید بر اساس گزارش های کذب، گزارشات قومی قبیله ای، گزارشات و  باطل رای داد و بی گناهی را گناهکار کرد که باید در روز قیامت پاسخگو باشیم پس تا می توانید بر اساس قانون خدا و قران حکم کنید.

در این تکریم و معارفه طی حکمی از سوی اژه ای رئیس قوه قضائیه  غلامپور که پیش از این رئیس شعبه هشتم تجدید نظر بود به جایی محمودی مقدم  رئیس دادگستری دنا و افشین رئیس شعبه ۱۰۱کیفری استان به جای غریب پور  دادستان دنا شد.

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول