اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

نصب ۱۳ ایستگاه شتاب نگار برخط در لرستان

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه از سال‌ ۹۷ تا ۱۴۰۰ تعداد ۴ شتابنگار برخط و ۱۶ شتابناک دیجیتال نصب شده است، گفت: سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰ ایستگاه شتاب نگار برخط و ۳ ایستگاه شتابناک دیجیتال نصب شده است.

نصب ۱۳ ایستگاه شتاب نگار برخط در لرستان

گودرز بابا عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه ۳۳ ایستگاه شتاب نگار در سطح استان توسط وزارت راه و شهرسازی در استان نصب شده است، عنوان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین قرار گرفتن استان لرستان در مجاورت ابر گسل زاگرس و گسل دورود این استان در پهنه‌بندی خطر زمین لرزه‌ای در سطح ایران در گروه خطر نسبی زیاد قرار گرفته است.

وی افزود: بنابراین و با توجه به ضوابط اجرایی آیین نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله مطابق استاندارد ۲۸۰۰ و لزوم برنامه‌ریزی در خصوص مقاوم سازی و برنامه‌ریزی‌های مدیریتی در این خصوص الزامی به نظر می‌رسد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: با اجرای مقاوم سازی و رعایت اصول مهندسی استاندارد در مناطق پر خطر ضمن افزایش ایمنی ؛ خسارات جانی و مالی به حداقل می‌رسد.

باباعباسی بیان کرد: در این راستا مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی شبکه شتاب‌نگاری لرزه‌ای در سطح کشور مرجع مهمی در طراحی سازه‌های مقاوم و مدیریت بحران و زلزله در سطح کشور است.

وی عنوان کرد: با توجه به وقوع زلزله‌های نسبتا شدید در سال‌های اخیر اداره کل راه و شهرسازی لرستان با همکاری مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی اقدام به نصب و راه اندازی ۳۳ ایستگاه شتاب نگار کرده که از این تعداد ۱۴ ایستگاه شتاب نگار برخط و ۱۹ ایستگاه شتاب نگار دیجیتال نصب شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه از سال‌ ۹۷ تا ۱۴۰۰ تعداد ۴ شتابنگار برخط و ۱۶ شتابناک دیجیتال نصب شده است، گفت: سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰ ایستگاه شتاب نگار برخط و ۳ ایستگاه شتابناک دیجیتال نصب شده است.

باباعباسی بیان کرد: دستگاه‌های برخط در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد ، دورود، الشتر ، الیگودرز ، کوهدشت ، پل‌دختر ، دوره چگنی، نورآباد، معمولان ، اشترینان ، چالانچولان و سپیدشت نصب شده است.

وی افزود: دستگاه‌های دیجیتال در الیگودرز ، ازنا، چالانچولان، زاغه ، بیرانشهر ، سراب زارم بروجرد ، درب آستانه بروجرد ، ویسیان ،ژیریان سلسله ، چغابل ، شول آباد ، نورآباد ،پل‌دختر ، فیروزآباد ،چمشک، کمندان ازنا ، مومن آباد ، خرم‌‌آباد و سد بختیاری نصب شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: در حال پیگیری هستیم برای تکمیل ایستگاه‌های مورد نیاز استان تا پس از آماده شدن زیر ساخت نصب شتاب نگار در مناطق چغابل ، گراب ، کوهنانی، درب گنبد ، پاعلم، چمن سلطان ، شاپورآباد ، کاغه ورود، ویسیان ، برخوردار ، هفت چشمه نیز انجام شود.

به گفته بابا عباسی این دستگاه‌ها قابلیت ارتباط از طریق دو سیم کارت همراه اول و ایرانسل را دارا هستند، همچنین از طریق یک ip اختصاصی امکان ارتباط وجود دارد.

وی بیان کرد: حساسیت این دستگاه تا چهار برابر شتاب ثقل زمین را می‌تواند ثبت کند، سطح نویز آن بسیار پایین است و قابلیت استفاده در سامانه هشدار سریع و پاسخ سریع را دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول