اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

گهرخانی: قامت بسکتبال آذربایجان شرقی بلندتر می‌شود/بسکتبال بیشترین ضرر از انحلال باشگاه شهرداری را کرد

رئیس هیات بسکتبال آذربایجان‌شرقی گفت: روند بسکتبال رو به رشد بوده و آینده درخشانی برای این رشته در استان پیش رو است.

گهرخانی: قامت بسکتبال آذربایجان شرقی بلندتر می‌شود/بسکتبال بیشترین ضرر از انحلال باشگاه شهرداری را کرد

سیامک گهرخانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: نقطه عطف بسکتبال آذربایجان‌شرقی کسب مقام دوم در کشور بود که بازیکنان بزرگی هم به تیم ملی راه یافتند که می توان به شهید صمد اقدمی اشاره کرد. سال 66 در رده نوجوانان به مقام قهرمانی و در رده جوانان نایب قهرمان کشور شدیم و در سال 96 بزرگ‌ترین اتفاق بسکتبال آذربایجان‌شرقی رخ داده و تیم شهرداری تبریز به مقام قهرمانی لیگ برتر دست یافت.

وی گفت: از سال 98 افتخار مسئولیت بسکتبال استان آذربایجان شرقی را داشته و در خدمت بسکتبال استان هستم . سال 98 و 99 به دلیل کرونا فعالیت تقریبا صفر بود اما در همین مدت 4 دوره کلاس مربیگری دانش‌افزایی به شکل وبینار داشتیم. از سال 1400 مسابقات کم کم آغاز و در مسابقات 3 به 3 در رده زیر 18 سال در منطقه قهرمان شدیم.

در سال 1401 در تمامی رده های سنی به صورت فعال حضور داشته و در هر 6 رده سنی تیم داشتیم و در بسکتبال 3 به 3 مقام چهارم لیگ برتر با بازیکنان بومی کسب کردیم.

گهرخانی تصریح کرد: در بخش مسابقات اولین دوره لیگ آینده‌سازان در زیر 16 سال برای پسران و زیر 18 سال برای دختران برگزار کردیم که استعدادهای خوبی در استان شناسایی شدند.

در لیگ برتر توفارقان آذرشهر حضور داشته که بازی های این تیم را در تبریز میزبانی کردیم و خانه بسکتبال هم در آستانه صعود به لیگ دسته یک ایران است.

در رده خانم‌ها هفته آینده تیم زیر 16 سال برای حضور در مسابقات به یزد اعزام می‌شود و به غیر اینها، تیم های آذرترکان در رده مردان و در دسته 2 خانه بسکتبال آذربایجان و تیم آرکا حضور دارند.

بسکتبالیست سابق آذربایجان شرقی خاطر نشان ساخت: در سال 1400 داوری درجه 3 در تبریز برگزار شد و امسال هم 4 داور ما برای ارتقا درجه یک به ملی اعزام شدند که دو داور مرد و یک داور زن ارتقا یافتند و در بحث داوران حرکت های خوبی را داشتیم.

7 میزبانی در مسابقات کشوری را میزبانی کردیم که در بخش میزبانی از داوران استان استفاده کردیم. در بخش مربیگری هم کلاس های مربیگری درجه 3 و درجه 2 را برگزار و 30 نفر به داوران کشورمان اضافه شد.

وی معرفی استعدادهای بسکتبال را یکی از اهداف هیات برشمرده و در این مورد افزود: 7 نفر به تیم ملی استعدادیابی معرفی کردیم که یک نفر از مراغه داریم که 15 سال داشته و 2 متر و 5 سانتیمتر قد دارد. دو نفر قد بلند هم در تبریز شناسایی کردیم. امروز در سجاد پذیرفته در تیم ملی و آرش ثابتی در تیم ملی ب و ایمان والی‌زاده در تیم ملی نوجوانان و ناهیده اسدی در تیم ملی 5 نفره کشور از استان در تیم های ملی کشور حضور دارند.

بسکتبال از انحلال باشگاه شهرداری متضرر شد

رئیس هیات بسکتبال آذربایجان‌شرقی گفت: شهرداری تبریز در فصل 1396 کار بزرگی کرده و به مقام قهرمانی لیگ برتر دست یافته بود. از انحلال باشگاه شهرداری بیشترین ضرر را بسکتبال کرد. اگر این تیم یک سال دیگر به حیات خود ادامه می داد اسپانسر جلو آمده و بسکتبال تبریز متنفع می شد.

شرایط حضور توفارقان در لیگ برتر مهیا نبود

سیامک گهرخانی افزود: توفارقان امکاناتش برای لیگ دسته یک عالی است اما شرایط حضور این تیم در لیگ برتر فراهم نشده بود. کف‌پوش سالن در سال 98 عوض کردند و آن زمان فدراسیون کف پوش را تایید کردند اما در بخشنامه جدید این کف‌پوش هم تایید نشد. مسئولان باشگاه توفارقان برای تعویض از وزارت ورزش دستور کردند که نامه به اداره کل آمد اما هنوز بودجه اش محقق نشد. ضمن اینکه در آذرشهر هتل استاندارد برای پذیرش تیم های ورزشی وجود نداد. متاسفانه بعد از صعود تیم توفارقان به لیگ برتر عده ای به آقای برزگر مالک باشگاه وعده و وعید دهند که  وعده‌های تحقق نیافت و شرایط حضور این تیم در لیگ برتر فراهم نبود.

وی در مورد زیرپوشش رفتن تیم توفارقان به مس سونگون گفت: این موضوع عملا برای امسال ممکن نبوده و به گفته آقای رسول خطیبی بودجه امسال باشگاه مس بسته شده است، اما باشگاه مس سونگون به نوعی از تیم توفارقان حمایت کرد تا خللی در روند بازی های این تیم ایجاد نشود.

انتهای پیام/60017

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول