اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ترانزیت کالا در کریدور شمال به جنوب آغاز شد

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ترانزیت کالا در کریدور شمال به جنوب شروع شده گفت: جمهوری اسلامی ایران به واسطه موقعیت جغرافیایی خوبی که در منطقه خاورمیانه دارد، می‌تواند با ارائه خدمات بسیار ارزنده در بنادر کشور، سهم خود را از این فرصت به وجود آمده بیشتر کند.

ترانزیت کالا در کریدور شمال به جنوب آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، عادل دریس عصر امروز در همایش تخصصی ارتقای کیفیت ارائه خدمات بندری در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در همایش تخصصی ارتقای کیفیت ارائه خدمات بندری اظهار کرد: این همایش برای اولین بار در سطح بنادر کشور برگزار شد و امیدوارم با برگزاری این‌گونه نشست‌های تخصصی شاهد بهره‌وری بیشتر در ارتقای خدمات‌رسانی به مشتریان و تجار باشیم.

وی با بیان اینکه بنادر باید در حین فعالیت خود موجبات توسعه شهری را نیز فراهم کنند، افزود: عمده موضوعاتی که متخصصین تخلیه و بارگیری روی آن تأکید دارند این است که در دنیای اقتصاد امروز، شناسایی مستمر فرصت‌ها  و استفاده از آنها جزو ضروریات است و بنادر باید تلاش کنند تا با افزایش بهره‌وری، قیمت تمام شده و زمان ارائه خدمات را کاهش داده و هم‌زمان ایمنی و کیفیت ارائه خدمات را افزایش دهند.

دریس با بیان اینکه بنادر با انجام فعالیت‌های یاد شده به آن‌چنان توانایی خواهند رسید که حتی بتوانند مسیر کریدورها را تغییر داده تا از فرصت‌های ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند، تصریح کرد: هم اکنون ترانزیت کالا در کریدور شمال به جنوب شروع شده و جمهوری اسلامی ایران به واسطه موقعیت جغرافیایی خوبی که در منطقه خاورمیانه دارد، می‌تواند با ارائه خدمات بسیار ارزنده در بنادر کشور، سهم خود را از این فرصت به وجود آمده بیشتر کند.

به گفته مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، با واگذاری بخش ترمینال اپراتوری بنادر به بخش خصوصی و نیز نظارت سازمان بر آن‌ها انتظار می‌رود با تغییر رویکردها، کیفیت ارایه خدمات به مشتری‌ها افزایش یابد و درضمن با افزایش سرعت بروزرسانی شاخص‌ها، بهره‌وری نیز رشد خواهد یافت.

وی با تأکید بر اینکه ما باید به سمتی برویم که با دانش بومی و مهندسی موجود در کشور، پایانه‌های بندری کشور را مهندسی مجدد کنیم، گفت: با استفاده از تکنولوژی‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری جدید، میزان بهروه‌وری و ارتقای خدمات بندری را در آن‌ها افزایش دهیم.

دریس با بیان اینکه استفاده از نیروی انسانی با انگیزه، علاقه‌مند و مسلط به دانش روز بسیار ضروری و تأثیرگذار است، افزود: باید بتوانیم با استفاده از تخصص نیروها به بالاترین بهره‌وری برسیم و با اقتصادی کردن کریدورها، مسیر عبور کالا از کشورهای همسایه را به سمت داخل کشور هدایت کرده و از این فرصت بوجود آمده نهایت بهره را ببریم.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول