اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوکراین سلاح‌ها را در نیروگاه‌های هسته‌ای ذخیره می‌کند

یک مقام اطلاعاتی روسیه مدعی شده اوکراین سلاح‌های دریافتی از غرب را در نیروگاه های هسته‌ای ذخیره می‌کند.

اوکراین سلاح‌ها را در نیروگاه‌های هسته‌ای ذخیره می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز دوشنبه گفت که ارتش اوکراین موشک‌ها و سایر سلاح‌های دریافتی از غرب را در نیروگاه‌های اتمی انبار می‌کند.

طبق گزارش راشاتودی، ناریشکین گفته اوکراین از این نیروگاه‌ها به عنوان پوششی برای مخفی کردن انبارهای تسلیحاتی استفاده می‌کند. 

این مقام اطلاعاتی روسیه تصریح کرد: «اطلاعات موثقی وجود دارد مبنی بر اینکه نیروهای اوکراین در حال ذخیره کردن سلاح‌ها و مهمات غرب در نیروگاه‌های اتمی هستند.»

او تأکید کرد راکت‌های مربوط به سامانه‌های هیمارس و موشک‌های مورد استفاده در سامانه‌های پدافند هوایی از جمله تسلیحاتی هستند که در این نیروگاه‌ها پنهان شده‌اند. 

ناریشکین در ادامه توضیح داد چندین خودرو که حامل «محموله‌های کشنده» بوده‌اند تنها در هفته آخر ماه دسامبر به نیروگاه هسته‌ای روونو در غرب اوکراین تحویل شده‌اند. 

او گفت: «محاسبه آنها این است که نیروهای مسلح روسیه به نیروگاه‌های اتمی حمله نمی‌‌کنند چون از خطر فاجعه هسته‌ای آگاه هستند.»

روسیه و اوکراین هر دو از زمان آغاز جنگ در فوریه سال گذشته میلادی درباره ایمنی نیروگاه‌های هسته‌ای هشدار داده‌اند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته یک تیم نظارتی را در نیروگاه هسته‌ای رونوو مستقر کرد. این نهاد بین‌المللی وعده داد کارشناسان دیگری را در دیگر تأسیسات اوکراین مستقر خواهد کرد. 

روسیه در ماه‌های گذشته نیروهای ارتش اوکراین را به گلوله‌باران نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا متهم کرده است. این نیروگاه، بزرگترین نیروگاه هسته‌ای در اروپا به شمار می‌رود. 

کی‌یف اتهامات روسیه را رد کرده و مدعی شده روسیه از این نیروگاه به عنوان پایگاه نظامی برای نیروهایش استفاده می‌کند.  

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول