اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نائب رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع): اهانت به قرآن کریم بیانگر انحطاط اخلاقی حاکمیت‌های غربی است

نائب رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: اهانت به قرآن کریم، اهانت به همه کتب آسمانی و همه انبیاء و ارزش‌های والای الهی است و این اقدام زشت و جنایت‌کارانه بیانگر انحطاط اخلاقی و سیاسی حاکمیت‌های غربی است.

نائب رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع): اهانت به قرآن کریم بیانگر انحطاط اخلاقی حاکمیت‌های غربی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی با صدور پیامی توهین به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد.

در این پیام آمده است: جهل، سلطه جهانی و فشار مستکبران و شست‌وشوی ذهنی افراد با هزاران ابزار سایبری و سوءاستفاده از زمینه‌های احساس و عواطف باعث شد تا یک بار دیگر برخی از افراطیون استکهلم سوئد مقابل کنسولگری ترکیه اقدام به اهانت به قرآن کریم نمایند که خشم و نفرت مسلمانان، پیروان ادیان مختلف و ملت متدین ایران اسلامی را به دنبال داشته است.

این پیام می‌افزاید: اهانت به قرآن کریم، اهانت به همه کتب آسمانی و همه انبیاء و ارزش‌های والای الهی است و این اقدام زشت و جنایت‌کارانه بیانگر انحطاط اخلاقی و سیاسی حاکمیت‌های غربی است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: در زمانه­‌ای که انسان معاصر سرگشته به دنبال معنویت می‌گردد و توجه به مبدأ هستی و رسولان الهی و کتب آسمانی بیش از پیش مورد توجه آحاد مردم جهان است، این اقدام نابخردانه بی‌احترامی به تمامی خداپرستان و آزادگان جهان به‌ویژه مسلمانان و ساحت علم و کتاب مقدس و ترویج جهالت، نفرت پراکنی و خشونت‌های اجتماعی است.

در این پیام آمده است: این نوع شرارت‌ها توهین شدید به امت اسلامی در سراسر جهان است و به هیچ‌وجه قابل تحمل نیست و از مراجع دینی و نهادهای اسلامی انتظار می‌رود که این جنایت بزرگ را محکوم و برای یک اجماع عمومی جهانی تلاش کنند که از تکرار چنین جنایاتی جلوگیری شود.

این پیام می‌افزاید: بر اساس میثاق حقوق بین‌الملل هرگونه تبلیغ جنگ و ترغیب تنفر و کینه که باعث تبعیض یا اعلام مخاصمه و زور باشد، ممنوع است. بر اساس قوانین بین‌المللی، کشورها ملزم هستند از هرگونه تبلیغ جنگ یا تنفر که محرک خشونت نژادی، دینی، قومی و ملی شود، پرهیز کنند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: لازم است تمامی مسلمانان جهان با وحدت عمل در سایه تعالیم روح‌بخش قرآن و اعتقاد به مبانی و ارکان ارزشمند اسلام با نقشه‌های استکبار مبارزه کنند.

در این پیام آمده است: اینجانب ضمن محکوم کردن این اقدام مذبوحانه و نفرت‌انگیز، خواهان برخورد جدی و قاطع مجامع بین‌المللی و دولت سوئد با جسارت‌کنندگان به قرآن کریم و محکومیت آن توسط انسان‌های آزاده و ادیان الهی، مجامع و گروه‌های حقوق بشری هستم، چرا که توهین به مقدسات ادیان الهی از هیچ فردی پذیرفتنی نیست و وجدان‌های بیدار و آگاه هرگز چنین رفتار تنفرانگیزی را برنمی‌تابد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول