اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

جوجه‌ریزی 11.5 میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران از جوجه ریزی 11 میلیون و 503 هزار قطعه‌ای در مرغداری‌های گوشتی استان خبر داد.

جوجه‌ریزی 11.5 میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مسعود احمدی حاجی درباره میزان جوجه‌ریزی و تولید گوشت سفید در مازندران گفت: دی‌ماه امسال ۱۱ میلیون و ۵۰۳ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های گوشتی استان مازندران انجام شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: ۳ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۸۳۰ قطعه از جوجه‌ریزی‌های انجام شده در یک‌ماه اخیر از نژاد آرین، ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۹۵۰ قطعه از نژاد آپلاس، ۴ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۹۹۵ قطعه از نژاد راس و ۹۹۴ هزار و ۲۹۰ قطعه از نژاد کاب بود.   

احمدی‌حاجی تعداد جوجه گوشتی تولیدی کارخانجات جوجه کشی استان را ۴۶ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۹۳۳ قطعه، جوجه گوشتی تولیدی مزارع مرغ مادر گوشتی را ۳۰ میلیون و ۷۳۱ هزار و ۴۴۳ قطعه، جوجه‌ریزی در مزارع مرغ گوشتی را ۱۱ میلیون و ۵۰۳ هزار و ۶۵ قطعه و جوجه‌ریزی مزاع مرغ مادر گوشتی استان را ۱۶۶ هزار و ۳۸۰ قطعه اعلام کرد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود با این تعداد جوجه‌ریزی، ۲۱ هزار و ۱۷۷ تن گوشت سفید در استان تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول