اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

نماینده مجلس: تعرفه‌های جدید گاز اصلاح می‌شود

نماینده تفت و میبد در مجلس گفت: با افزایش فاصله بین پلکان‌ها درصدد اصلاح گازبها هستیم.

نماینده مجلس: تعرفه‌های جدید گاز اصلاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، سید جلیل میرمحمدی، صبح امروز در جمع برخی خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای را برای اصلاح الگوی مصرف در بودجه ۱۴۰۱ گنجاند که در تاریخ ۵ آذرماه به تصویب هیئت وزیران رسید.

وی با اشاره به این‌که آمار‌ها نشان می‌دهد که ۶۲ درصد از ۵۶۹ هزار خانوار استان یزد با افزایش قیمت گازبها مواجه نشده افزود:  ۳۳ درصد خانوار‌ها که در پلکان ۴ تا ۹ هستند با افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی و پلکان‌های دهم تا دوازدهم با قبض‌های بیش از یک میلیون تومان مواجه شده اند.

نماینده تفت و میبد تصریح کرد: در پیگیری از مدیرعامل شرکت گاز و مدیر گازرسانی کشور داشتم، مشخص شد که افزایش گازبها برای اکثر خانواده‌های یزدی بین ۹ تا ۹۶ هزار تومان بود و خانوار‌های پلکان یازدهم و دوازدهم، قبض بیش از یک میلیون تومانی دریافت کرده اند چرا که گاز برای این خانوار‌ها به صورت آزاد حساب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا امروز مجلس تذکری داد تا فاصله بین پلکان‌ها به جای ۷۵ مترمکعب، تقریبا ۱۰۰ مترمکعب باشد تا پلکان‌ها افزایش قابل توجه داشته باشند و مبلغ قبض‌ها اصلاح شود.

میرمحمدی با اشاره به این که چهار هزار و ۵۰۵ خانوار یزدی در پلکان یازدهم و هفت هزار و ۷۱۲ خانوار در پلکان دوازدهم قرار دارند،گفت: اگر مصرف از ۹۲۵ مترمکعب بالاتر باشد، به ازای هر مترمکعب باید شش هزار تومان پرداخت کنند و بر این اساس است که مبلغ گازبهای این خانواده‌ها بیش از یک میلیون تومان می‌شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول