اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ثبت دمای زیر صفر در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: صبح امروز کمینه دمای هوا در تمامی ایستگاه‌های هواشناسی خراسان جنوبی زیر صفر درجه به ثبت رسید و سربیشه با منفی ۱۶ درجه سردترین نقطه استان بود.

ثبت دمای زیر صفر در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد نخعی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همچنین دمای هوا در ایستگاه‌های زهان و قاین منفی ۹ درجه ثبت شد و کمینه دما در مرکز استان به هشت درجه زیر صفر رسید.

وی گفت: مطابق با الگوها و نقشه‌های هواشناسی، سرما و یخبندان تا اوایل هفته آینده یعنی روز دوشنبه در استان ادامه دارد و از صبح دوشنبه انتظار افزایش نسبی دمای هوا را خواهیم داشت.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز و فردا شرایط جوی پایدار است گفت: از روز جمعه هفته جاری تا شنبه هفته آینده با ورود سامانه پایدار به جو استان در برخی مناطق انتظار بارش برف و باران را داریم.

وی اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته سربیشه با کمینه دمای ۱۶ درجه زیر صفر سردترین و ایستگاه بندان با بیشینه دمای ۱۳ درجه بالای صفر گرمترین نقاط استان بودند همچنین تغییرات آب و هوایی در مرکز استان بین منفی هشت و هفت درجه ثبت شد.

موج اول سرما از بیستم دی ماه وارد خراسان جنوبی شد و در پی کاهش شدید دمای هوا بنا به تصمیم ستاد مدیریت مصرف انرژی استان تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی از روز چهارشنبه ۲۱ دی ماه تعطیل و مدارس غیرحضوری شد.

این تعطیلی با توجه به ادامه برودت هوا و افت فشار گاز در چند نوبت تمدید شد و براساس آخرین تصمیم، ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان از روز شنبه اول بهمن با ۲ ساعت تاخیر و به شرط استفاده از سوخت جایگزین آغاز به کار کردند همچنین تمامی مدارس خراسان جنوبی از دوشنبه سوم بهمن حضوری شدند.

موج دوم سرما هفته جاری وارد خراسان جنوبی شد و اداره کل هواشناسی پیش از این درباره کاهش محسوس دمای هوا و تشدید سرما در این استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

پایان پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول