اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

برگزاری جشن بزرگ نونهالان انقلاب در دهه فجر/ اجرای گروه سرود 1357 نفری

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت جزییات برنامه‌های دانش‌آموزی و فرهنگیان دهه فجر را اعلام کرد.

برگزاری جشن بزرگ نونهالان انقلاب در دهه فجر/ اجرای گروه سرود 1357 نفری

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اصغر باقرزاده رئیس کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که امروز در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزان با ابلاغ از طرف ستاد مرکزی دهه فجر فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه اهداف و برنامه‌های ما در دهه مبارک فجر برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین است که هویت، امید و نشاط آوری را از این دو سند مد نظر قرار داده‌ایم، افزود: بیان آینده روشن برای نسل مقاوم و پویا و هویت ملی و انقلابی مد نظر است در این راستا نیاز است انقلاب و اهداف و خدمات آن، استکبار شناسی و استکبارستیزی را تبیین کنیم که این آگاهی رکن اول هویت است؛ در این راستا تکنیک‌ها و روش‌ها، صرفا سخنرانی نیست بلکه تعاملی و تحلیل انتقادی است چرا که دانش‌آموز باید سوالات و شبهات را مطرح کرده و پاسخ درست را دریافت کند.

باقرزاده اضافه کرد: وقتی شخص و دانش‌آموز آگاه شد، نوبت به این می‌رسد که به دستاوردها پی ببرد و این موضوع به روشنگری بعدی نیاز دارد؛ بعد از آن نوبت به وفاق ملی می‌رسد و همه این مقدمات موجب امید به آینده و نشاط می‌شود؛ در این راستا سازو کار در نظر گرفته شده، مشارکت فعال دانش‌‌آموزان است.

وی ادامه داد: در بحث تبیین، برنامه‌هایی چون گفتمان انقلاب اسلامی و مدرسه انقلاب و در بحث هویتی، دانش‌آموزان در اردوهای راهیان پیشرفت شرکت می‌کنند و هویت ملی و انقلابی خود را تقویت می‌کنند و در برگزاری برنامه‌های مفصل دهه فجر امید و نشاط در فضای مدرسه به وجود می‌آید.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در ایام دهه مبارک فجر، فعالیت‌های آوایی، سرودها و همخوانی‌های و شعرهای دسته جمعی، اجرای گروه سرود دانش‌آموزی با مضامین دستاوردها و امید در اماکن عمومی چون ترمینال، فرودگاه، بازار و مترو ... برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: ترویج و تبلیغ پویش هیس‌طوری برنامه دیگر است که درباره استعمار است و تاکنون ۱۱۰ هزار دانش‌آموز در آن شرکت کردند و ۱۵ جلد کتاب سرگذشت استعمار را مطالعه کرده و در مسابقه حضور ر می‌یابند.

باقرزاده افزود: پویش سرود ملی و پرچم در همه مدارس و اماکن برگزار می‌شود و دانش‌آموزان به خواندن سرود ملی و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران می‌پردازند. همچنین ۷۵۰ هزار شوراهای دانش‌آموزی به برگزاری جشن در مدرسه می‌پردازند. از دیگر برنامه‌ها، اردوهای راهیان پیشرفت است که با ظرفیت ۵۰ هزار نفردر استان‌هایی همچون بوشهر، البرز و شهرستان های استان تهران برگزار می‌شود و دانش‌‌آموزان از اماکن پدافندی و علمی و پژوهشی بازدید می‌کنند. 

وی با بیان اینکه ۶ هزار دانش‌آموز به اردوی تهرانگردی در مورد انقلاب اسلامی ایران می روند، افزود: برگزاری ۴ هزار نمایشگاه مدرسه انقلاب در دهه مبارک فجر برگزار می‌شود. 

وی به جشن تکلیف دانش‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد: جشن تکلیف پسران به مناسبت ولادت امیرالمومنین(ع) که ۱۵ بهمن است و برای پایه نهمی‌ها برگزار می‌شود و همچنین ۷۰۰ هزار دانش‌آموز سوم دبستانی‌ها در جشن تکلیف دختران حضور یافتند. 

باقرزاده تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآن و مدیحه سراسری، جمع‌آوری شبهات و سؤالات دانش‌آموزان و پاسخگویی به صورت حضوری و مجازی از دیگر برنامه‌هاست که برنامه مجازی در کانال درنگ در شبکه شاد و برنامه حضوری توسط هادیان بسیج، معاونان پرورشی و طلاب طرح امین اجرا می‌شود.

وی از آذین بندی مدارس در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: برخی مدارس اعلام کردند که آذین‌بندی محیط محله را توسط دانش‌آموزان انجام دهند که این موضوع اجرا می‌شود؛ همچنین اسناد لانه جاسوسی برای میان مدت و کوتاه مدت در کتاب درسی مثل کتاب آموزش دفاعی وارد شده است ولی برخی موشن گرافی‌ها و فیلم‌های تصویری در شبکه شاد و شبکه‌های مجازی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تجلیل از خانواده شهدای دانش‌آموز و فرهنگیان و شهدای حرم و امنیت با حضور دانش‌آموزان، برگزاری پویش نقاشی‌ «کودکان و انقلاب» و «کودکان و امیرالمومنین(ع)، برگزاری گروه سرود دانش‌آموزی، اجرای گروه سرود ۱۳۵۷ نفری در تمام استان‌ها، جشن بزرگ نونهالان انقلاب، برگزاری نشست‌های جهاد تبیین بسیج فرهنگیان، برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی، برگزاری کافه 57، رادیو مدرسه از دیگر برنامه‌هاست.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول