اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

آغاز فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین استان مرکزی

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از آغاز فاز دوم واکسیناسیون سراسری تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین این استان به صورت رایگان خبر داد.

آغاز فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین استان مرکزی

مهدی جان محمدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی واگیردار دام است که در صورت شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی را به واحدهای پرورش دام وارد می‌سازد.

وی افزود: در برنامه‌های سازمان دامپزشکی کشور به منظور مقابله با این بیماری اجرای همزمان فازهای سراسری واکسیناسیون تب برفکی در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: زمان اجرای فاز دوم تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین در استان از ۵ بهمن ماه تا پایان سال به اجرا در آمده است.

جان محمدی افزود: به منظور اجرای کامل فاز اول طرح واکسیناسیون تب برفکی اداره کل دامپزشکی استان با بسیج امکانات و نیروهای خود در بخش دولتی و خصوصی اقدام به ساماندهی  اکیپ های عملیاتی کرده که پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۱۰۰ هزار راس دام سنگین و ۸۰۰ هزار راس دام سبک طی این عملیات تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند.

وی گفت: اگر چه واکسیناسیون نقش بسزایی در مقابله با این بیماری دارد  اما باید توجه داشت که صرفا نمی‌توان به صورت صد درصد متکی به آن بود و رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای، کنترل تردد دام، دفن بهداشتی تلفات و ضد عفونی توسط دامداران در کنار امر واکسیناسیون در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری بسیار مؤثر است.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در پایان افزود: به دامداران توصیه می‌کنیم در زمان اجرای عملیات مایه کوبی تب برفکی از خرید، فروش و نقل و انتقال کنترل نشده دام و همچنین تردد پرسنل و ماشین‌آلات بین واحدها خودداری کرده و ضمن همکاری با اکیپ‌های واکسیناسیون نسبت به اعمال شرایط بهداشتی در واحدهای دامی خود اقدام کنند.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول