اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

جهاد تبیین جهاد روشنگری است/ جهادگران تبیین باید از علم روز مطلع باشند

استاد حوزه ودانشگاه با تاکید براینکه جهاد تبیین برگرفته از جنگ شناختی است گفت: افرادی که قرار است در این حوزه فعالیت کنند باید از سه مولفه معرفت دینی، اطلاعات عمومی و غیرت دینی برخوردارباشند تا بتواند در جنگ شناختی اثر گذار عمل کنند.

جهاد تبیین جهاد روشنگری است/ جهادگران تبیین باید از علم روز مطلع باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام مسعود عالی در نخستین رویداد ایده پردازی جهت (جهاد تبیین از ایده تا عمل) اظهارداشت: امروزه جریان حق به یک چالش در برابر جریان باطل قرار گرفته که دشمن از این فرصت پیش آمده استفاده می کند و می طلبد در این راه روشنگری انجام شود تا جنگ شناختی تبیین شود.

به عقیده این استاد حوزه درشرایط فعلی جریان باطل موجب شده جریان حق رشد کند و جایگاه جریان باطل مخدوش شود.

وی نبود فعالیت های فرهنگی وروشنگری را یک نقیصه دانست وافزود:اگربه موقع روشنگری وهمچنین فعالیت های فرهنگی انجام نشود،دشمن در خانه مومنین رخنه خواهد کرد.

حجت الاسلام عالی با اشاره به فعالیت جهاد گران در عرصه جهاد تبیین گفت:فعالین این عرصه باید مبانی ومفاهیم علوم معارف را متناسب با نیاز جامعه مطرح کنند تا کارامدی موضوع احساس شود.

این استاد دانشگاه یکی از ابزارهای دشمن را رسانه دانست وگفت:در جنگ نرم آنان به گونه ای اطلاعات غیر واقعی را در جامعه هدف اطلاع رسانی می کند که شناسایی واقعیت ها وغیر واقعیت ها دشوار خواهد شد.

این استاد حوزه گفت: جهاد تبیین یعنی مقابله با تحریف دشمن و اینکه ببینیم دشمن چه چیزی را تغییر می دهد و تحریف می کند.

حجت الاسلام عالی اضافه کرد: جهاد تبیین مصالح و ابزار می خواهد که شجاعت و سواد عنصرهای مهم آن است، درخصوص افزایش سواد در این زمینه اساتید و مبلغان می توانند کتاب های مختلفی که وجود دارد را مطالعه کنند.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های فارس داشتن روحیه نوآوری در جهاد تبیین را مهم توصیف کرد وگفت:هدف رهبری از موضوع جهاد تبیین نوآوری است تا جهادگری در عرصه جهاد تبیین زیرا نیاز امروز جامعه تبیین انقلاب اسلامی با نگاه نوآورانه است.

 حجت الاسلام حمید مقامی اظهارداشت: در موضوع تبیین جهاد تبیین نوآوری نیاز است تا جهادگری زیرا امروزه نیاز است برای تبیین گری دستاورهای انقلاب باید واقعیت ها را با نگاه نوآورانه به نسل جوان تفهیم کنیم تا آنان در دام توطه های دشمن قرار نگیرند.

به عقیده  این استاد دانشگاه داشتن ایده به تنهایی کار آمد نخواهد بود بلکه  با تلفیق ایده ونوآری می توانیم ایده ها را اجرایی کنیم.

 حجت الاسلام مقامی با اشاره به سخنان رهبری در موضوع جهاد تبیین؛ به مسله تبیین اهمیت داده شود زیرا بسیاری از حقایق هنوز به درستی مطرح نشده و حقایق گمراه کننده ای از صد طرف به سمت ملت ایران سرازیر شده است افزود:این سخن به معنی  فقط مطرح کردن دستاوردهای انقلاب نیست بلکه باید با توجه به نیاز های روز جامعه با یک نگاه نوآورانه در تبیین گری دستاوردهای انقلاب روشنگری کنیم.

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت:مخاطب شناسی در موضوع جهاد تبیین یک اصل است که با توجه به شناخت دشمن می توانیم در جنگ شناختی  موفق عمل کنیم.

 نجابت هدف اصلی جهاد تبیین را روشنگری واقعیت ها مطرح کرد وبیان داشت:مقام معظم رهبری دائما به موضوع روشنگری اشاره دارند  که به گونه ای واقعیت های انقلاب مطرح شود تا دشمن نتواند غیرواقعیت ها را به واقعی بودن جلوه دهد.

این استاد دانشگاه اعلام کرد: به برکت انقلاب اسلامی وعنایت ائمه اطهار ملت ایران توانسته اند با درایت وهوشمندی خود واقعیت های جامعه را تشخیص می دهند و دشمن ناکام مانده است.

این مقام مسئول با توصیه به جهاد گران عرصه جهاد تبیین گفت:روحیه جهاد گری بر این است افرا برای خدمت در صف اول ودر نهایت برای دریافت  امتیاز خدمت در صف آخر دیده  شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول