اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

معاون وزیر کشور: دولت سیزدهم رشد منفی اقتصادی را به نزدیک مثبت چهار درصد رساند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: دولت سیزدهم با وجود همه محدودیتها رشد منفی اقتصادی را ابتدا به صفر و سپس به سه درصد و نزدیک چهار درصد تبدیل کرد.

معاون وزیر کشور: دولت سیزدهم رشد منفی اقتصادی را به نزدیک مثبت چهار درصد رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن کوشش تبار در نشست هم اندیشی معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداران کشور در مشهد، اظهار کرد:دولت فروش نفت را به روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه رساند.

وی ادامه داد:دولت سیزدهم با وجود محدودیتهای بی شمار، کم کار نکرده است و حتی کسانی که در خارج از کشور هستند به این مساله اذعان دارند اما ما خود باور نداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور اضافه کرد: در دولت سیزدهم ترانزیت کالا ۶۰ درصد رشد داشته، صورتهای مالی شرکتها شفاف شده که کار کمی نبوده است، حضور ایران در پیمان شانگهای، ارتباط با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و توافقنامه ای که اخیرا شکل گرفت همه دستاوردهای بزرگ این دولت است.

کوشش تبار گفت: در دولت سیزدهم ۶۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج پرداخت شد، مالیات بر درآمد واحدهای تولیدی از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافت که راهبردی جدی بوده و صدور مجوزهای کسب و کار تسهیل شده است، همچنین ایران در تولید فولاد در ردیف ۱۰ کشور برتر دنیا قرار گرفته و رکوردزنی کرده که اینها همه کارهای بزرگ دولت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور خطاب به معاونان اقتصادی استانداران حاضر در این نشست گفت: همه اقدامات مثبت دولت باید ابزاری برای امیدآفرینی در جامعه توسط شما قرار گیرد چون آن قدر تیرهای زهرآگین ناامیدی، تند و تیز است که برخی اوقات در ذهن مدیران دولت نیز می نشیند، اما معاونان اقتصادی استانداران باید بلندگوی عملکرد دولت باشند.

کوشش تبار اظهار کرد: ۲۲ بهمن ماه امسال فرصتی است تا معاونان اقتصادی استانداران، امیدآفرینی را در جامعه ترویج دهند و این یک ماموریت جدی برای همه آنهاست که شبکه اطلاع رسانی امیدآفرینی در جامعه و محیط کسب و کار ایجاد کنند.

وی تاکید کرد:معاونان اقتصادی استانداران باید از هم اکنون پیش بینی ها و آینده نگری در رفتارهای بازار را در خصوص عید نوروز پیش رو داشته باشند تا بتوان همه اقلام مورد نیاز مردم را با قیمت مناسب در اختیار آنان قرار داد و شب عید آرامی را برای مردم رقم زد.

کوشش تبار همچنین به اهمیت برگزاری نمایشگاه های هدفمند و با برنامه در داخل و خارج از کشور، ارایه کالاهای مطلوب و فرصتهای مناسب برای جذب سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت: شناسایی ایرانیان بومی استانها که مقیم خارج از کشور هستند، ارایه فرصتهای سرمایه گذاری به ایرانیان مقیم خارج از کشور و دعوت از آنان در همایش های اقتصادی و سرمایه گذاری باید سرلوحه کار معاونان اقتصادی استانداران باشد.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول