اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

باران و برف و کولاک آسمان لرستان را فرا می‌گیرد/ هشدار سطح نارنجی هواشناسی

معاون هواشناسی لرستان از ورود سامانه بارشی به استان طی روز دوشنبه خبر داد و گفت: از صبح روز دوشنبه تا پایان هفته جاری سامانه بارشی فعالی بر روی آسمان استان خواهد آمد.

باران و برف و کولاک آسمان لرستان را فرا می‌گیرد/ هشدار سطح نارنجی هواشناسی

زینب اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، در تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی لرستان، اظهار کرد: از امشب و طی فردا یکشنبه با توجه به حاکمیت شرایط ناپایدار بر جو استان، بارش‌هایی را به شکل پراکنده خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: این شرایط گاها متمایل به رگبارهای باران نیز می‌شود، ضمن اینکه در مناطق سردسیر و کوهستانی شاهد بارش برف خواهیم بود که با مخاطراتی در سطح جاده‌ها و اختلال در تردد همراه است.

معاون هواشناسی لرستان از ورود سامانه بارشی به استان طی روز دوشنبه خبر و ادامه داد: از صبح روز دوشنبه تا پایان هفته جاری سامانه بارشی فعالی بر روی آسمان استان خواهد آمد.

اکبری بیان داشت: در این بازه زمانی برای همه نقاط استان با شدت و ضعف بارش باران، برف، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به افزایش میزان بارش‌ها در استان، افزود: از نظر شرایط مقدار بارش نیز از دوشنبه شب تا چهارشنبه شب با توجه به فعالیت هسته اصلی سامانه بارشی بر مقدار و شدت بارش‌ها افزوده می‌شود.

معاون هواشناسی لرستان تصریح کرد: با توجه به این مقدار بارندگی انتظار داریم در اغلب نقاط استان مخاطراتی همچون اختلال در تردد، کولاک برف، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها را داشته باشیم.

اکبری به کاهش دمای هوای شبانه استان در روزهای پیش‌رو اشاره و خاطرنشان کرد: امروز هشدار سطح زرد و فردا هشدار نارنجی صادر خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول