اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

واکاوی آمار پوشش برف استان‌های کشور/رشد 923 درصدی برف در خراسان جنوبی

بررسی آمار پوشش برف در سطح کشور بیانگر آن است که استان خراسان جنوبی با افزایش 923 درصدی بارش برف مواجه شده و از سوی دیگر این شاخص در بوشهر92 درصد کاهش یافته است.

واکاوی آمار پوشش برف استان‌های کشور/رشد 923 درصدی برف در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بررسی اطلاعات ماهواره‌ای از پوشش سطح برف در استان‌های شرقی و مرکزی کشور بیانگر آن است که میزان پوشش برق به طور قابل توجهی افزایش داشته است.

بر این مبنا، درصد پوشش برف تا تاریخ 6 بهمن‌ماه سال 1401 در استان خراسان جنوبی 923 درصد افزایش پیدا کرده است. در استان یزد میزان رشد پوشش برف به 815 درصد رسیده است و همچنین در سیستان و بلوچستان میزان افزایش پوشش برفی 423 درصد افزایش پیدا کرده است. 

آمار مذکور در استان هرمزگان، قم، فارس و اصفهان نیز به ترتیب، 378 درصد، 238 درصد، 194 و 140 درصد افزایش را تجربه کرده است.

*کدام استان‌ها با کاهش بارش برف مواجه شدند

از سوی دیگر استان‌های بوشهر، آذربایجان غربی، ایلام، آذربایجان شرقی و کرمانشاه نیز به ترتیب با 92 درصد، 64 درصد، 62 درصد، 50 درصد و 45 درصد کاهش پوشش برفی مواجه شده‌اند.

بر اساس آمار در کل کشور تا تاریخ 6 بهمن‌ماه، 10.63 درصد از کل مساحت ایران پوشیده از برف است که نسبت به متوسط 21 سال گذشته 18 درصد کاهش یافته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول