اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نظر یک عالم اهل سنت درباره قرآن‌سوزی/ به صورت خورشید خاک می‌پاشند

شیخ حسین بازماندگان از عالمان اهل سنت هرمزگان می‌گوید: قرآن سوزی به مثابه پاشیدن خاک به صورت خورشید است و عاملان این کار، می‌خواهند بشر در گمراهی باقی بماند.

نظر یک عالم اهل سنت درباره قرآن‌سوزی/ به صورت خورشید خاک می‌پاشند

شیخ حسین بازماندگان امام جمعه اهل سنت بندرپل در استان هرمزگان و عالمان دینی جنوب کشور صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: آیات قرآن کریم که بر قلب نازنین محمد مصطفی صلی الله علیه و آله نازل شده، درس زندگی و جاودانگی برای بشر است و آیات قرآن چراغ راهی برای سعادت انسان قلمداد می‌شود.

وی با بیان این که زندگی مومنانه بر پایه دفاع از حق و دفاع از دین خدا در دنیا بنا نهاده شده است، تصریح کرد:  باید در زندگی مؤمنانه، مخفی کاری و پنهان کاری را شکست و شجاعانه عقیده خود را ابراز کرد و برابر هتاکان به دین خدا و ارزش‌های الهی که مایه رشد و سعادت بشر است، ایستاد.

وی با بیان این که در شیوه تبلیغ دشمن، ابزارهای متنوعی از اشکال رسانه‌ای دیده می‌شود که بدنبال شکستن خط معنویت و دین داری جوامع و مقابله با ارزش‌ها هستند، خاطرنشان کرد: این تلاش برای دین گریز ساختن مردم از سوی رسانه‌های غربی با هدف گرفتن هویت و مایه انسجام ملت‌ها از آنهاست تا بهتر بتوانند بر آنها غلبه کرده و زمام امور مسلمین را در دست بگیرند.

بازماندگان ادامه داد: در شیوه تبلیغ، باید دشمن را خلع سلاح  و شعارهای زیبای او را شکار کنیم و در مسائل مختلف به جامعه آگاهی دهی کنیم تا آنان نتوانند بر امواج دروغ، سوار شده و موج سواری کنند.

این عالم اهل سنت با اشاره به آیه شریفه «وَقَالَ الَّذِی آمَنَ یَا قَوْمِ اتَّبِعُونِ أَهْدِکُمْ سَبِیلَ الرَّشَادِ» عنوان کرد: یکی از وظایف و ضروریات دینی شخص مؤمن دعوت دیگران به پیروی از حکم الله و رسول است که متأسفانه این روزها کم رنگ شده است. 

وی واکنش همه جانبه نسبت به توهین به قرآن، مراجع و نشانه های دین اسلام را وظیفه یکایک جامعه اسلامی برشمرد و واکنش قاطعانه دولت‌های اسلامی به این قبیل اقدامات را خواستار و عنوان کرد: آنان که قران را می‌سوزانند، خاک بر چهره خورشید می‌پاشند به این امید که بتوانند روز روشن را به شب تیره بدل کنند اما غافل از آنند که انوار نورانی خورشید اسلام عالم گیر شده و به عنوان نسخه واحد سعادت و تعالی بشر در میان ملت‌ها، مطرح است.

بازماندگان تأکید کرد: قرآن بر فطرت انسان‌ها اثر می‌گذارد و بیم آنها از قرآن، اثری است که آیات الهی بر قلوب انسان‌ها می‌گذارد و لذا رو به چنین رفتارهای سطحی آورده‌اند اما غافلند که این کارها بر عظمت اسلام می‌افزاید و قرآن را در قلوب مردم، عمق بیشتری می‌بخشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول