اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

بغداد: اقدامات آمریکا بحران دلار در عراق را تحت‌الشعاع قرار داده است

وزیر خارجه عراق با بیان اینکه نیروهای رزمی خارجی در خاک این کشور حضور ندارند، گفت که اقدامات بانک فدرال آمریکا بر بحران دلار در این کشور تأثیر گذاشته است.

بغداد: اقدامات آمریکا بحران دلار در عراق را تحت‌الشعاع قرار داده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، در مصاحبه با شبکه سعودی «العربیه» درباره مسائل مختلفی از جمله بحران دلار در این کشور توضیحاتی ارائه کرد.

وزیر خارجه عراق گفت: «اقدامات بانک فدرال آمریکا بر بحران دلار [در عراق] اثرگذار بوده است. از بازار عراق دلار آمریکا قاچاق می‌شد.»

 چهار بانک عراقی در هفته‌های گذشته تحت فشار آمریکا به اتهام آنچه پولشویی و حمایت مالی از تروریسم خوانده شده، از بازار ارزی این کشور کنار گذاشته شده‌اند و این اقدام باعث شده بازار ارز در کشور عراق متلاطم شود و دینار عراق در برابر دلار آمریکا ارزش خود را از دست بدهد. 

فؤاد حسین در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: «نیروی رزمی بیگانه در عراق وجود ندارد. [نقش] نیروهای ائتلاف بین‌المللی به مستشاری تغییر یافته است. ما به آمریکا و کار با آن نیازمند هستیم.»

وی همچنین بیان کرد: «این منافع ملی ماست که سیاست ارتباط با دیگران را مشخص می‌کند. نمی‌توان از خاک ما برای تعرض به کشورهای همسایه استفاده کرد.»

وزیر خارجه عراق در عین حال اظهار داشت: «ما به کشورهای منطقه و خلیج [فارس] نیازمند هستیم و در یک جزیره جدا قرار نداریم. روابط ما با عربستان سعودی قوی‌ شده است و ما [در] کمیته‌های مشترک [درباره روابطمان] بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.»

فؤاد حسین در ادامه با بیان اینکه «ترکیه حقابه کمتری به عراق می‌دهد و باید این بحران به پایان برسد،» ادعا کرد: «ایران مجاری آب به عراق را تغییر داده است.»

او همچنین گفت: «سفر نخست‌وزیر به واشنگتن در حال حاضر مطرح نیست. تنش میان آمریکا و ایران ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و ما نیازمند کاهش آن هستیم. خاک عراق نباید نقطه آغاز حمله به کشورهای منطقه باشد.»

وزیر خارجه عراق در پایان با اشاره به اینکه «اروپا در قبال ایران سخت‌گیرتر شده است.» در پاسخ به سؤال خبرنگار العربیه درباره مذاکرات تهران و ریاض گفت: «گفت‌و‌گوی ایران و عربستان سعودی به این دو کشور مربوط می‌شود.»

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول