اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دستغیب: مباحث نظارتی دیوان محاسبات در احکام بودجه و برنامه توسعه لحاظ می‌شود

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: دیوان محاسبات به دنبال گنجاندن فصلی به عنوان فصل نظارتی در احکام بودجه و همچنین در برنامه توسعه هفتم است.

دستغیب: مباحث نظارتی دیوان محاسبات در احکام بودجه و برنامه توسعه لحاظ می‌شود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سید احمدرضا دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات کشور پس از پایان نشست با اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: ما به نوعی خودمان را عضوی از کمیسیون برنامه، بودجه  و محاسبات مجلس می دانیم چراکه این کمیسیون، کمیسیون مرتبط با دیوان محاسبات کل کشور است.

وی تاکید کرد: آنچه را که دیوان محاسبات در مجلس دنبال می کند، فصلی است به عنوان فصل نظارت که باید ان شاءالله در احکام بودجه و همچنین در برنامه توسعه هفتم گنجانده شود. الحمدالله همکاری لازم هم توسط نمایندگان مجلس در این بخش مدنظر قرار گرفته است.

دستغیب با بیان اینکه دیوان محاسبات به دنبال انضباط مالی در بودجه سالیانه است، بیان کرد: از این رو می کوشیم احکامی را در زمینه انضباط بخشی به بودجه ، در بودجه بگنجانیم البته این موارد در سال‌های گذشته بوده و بعضا کارکردهای آنها را دریافت کردیم.با این حال امیدواریم با  یک تعامل نزدیک و پیوسته و با کمک معاونین دیوان و سایر کارشناسان بتوانیم احکام قوی تری را در بودجه سال آینده قرار دهیم.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات، سیاست های جدیدی را در ارتباط با حسابرسی شرکت ها مدنظر دارد، بیان کرد: برنامه ما این است که این موضوع را در ارتباط و تعامل نزدیک با نمایندگان پیش ببریم.

دستغیب در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی خود پیرو نظم و انضباط مالی بودجه سال آتی بیان کرد: البته این سوال مقداری کلی است، با این حال پیش‌بینی ما این است که اگر احکام نظارتی مورد نیاز ما در فصل نظارت قرار داده شود، ابزار لازم را برای نظارت خواهیم داشت و ان‌شاءالله آن انضباط مالی مدنظر هم، محقق خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول