اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس دومای روسیه: اوکراین محل آزمایش سلاح‌های غربی است

قانونگذار ارشد روس کشورهای غربی را متهم کرد که از اوکراین به عنوان محل آزمایش تسلیحات خود استفاده می‌کنند.

رئیس دومای روسیه: اوکراین محل آزمایش سلاح‌های غربی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک قانونگذار ارشد روس روز یکشنبه کشورهای غربی را متهم کرد که از اوکراین به عنوان محل تمرین و آزمایش تسلیحات خود استفاده می‌کنند.

به نوشته روزنامه «ینی شفق»، «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه گفت: «امروز، اوکراین محل تمرین آمریکا  و ناتو برای آزمایش تسلیحات و روش‌های جدید جنگ است».

وی افزود که غرب هیچ توجهی به زندگی اوکراینی‌ها ندارد و آنها را یک بار مصرف می‌داند. ولودین از حضور نظامیان آمریکایی در اوکراین خبر داد و افزود که ایالات متحده از از دست دادن کنترل «مستعمره» خود می‌ترسد.

وی افزود که «عملیات نظامی ویژه» روسیه وسیله‌ای برای رهایی شهروندان اوکراین و سرزمین‌های اسلاو از دست استعمارگران آمریکایی است.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه  نیز روز یکشنبه گفت که ایالات متحده با این ادعا که ارسال تانک‌های «آبرامز» به اوکراین تشدید درگیری جاری نیست، در حال انکار بدیهیات است.

این مقام ارشد روسیه گفت که این تصمیم آمریکا به ویژه با توجه به «تلاش برای سناریوی تشدید شدید درگیری در اوکراین، اقدامی به شدت ویرانگر» است.

سرگئی ریابکوف ادامه داد: «به طور متناقض، مقامات ایالات متحده استدلال می‌کنند که ارسال طیف گسترده‌تری از سامانه‌های مدرن از جمله تسلیحات سنگین به اوکراین، تشدید تنش نیست.»

از نظر این دیپلمات ارشد روس، تصمیم آمریکا برای ارسال تانک به اوکراین با هدف به صف کردن دیگر کشورهای عضو ناتو برای تشدید حمایت نظامی از اوکراین اتخاذ شده است(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول