اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مقتدایی: موضع قاطع جمهوری اسلامی به اقدام پارلمان اروپا باعث عقب‌نشینی آنها شد

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران به اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه موجب شد آنها به روند خودشان ادامه نداده‌ و به نوعی عقب نشینی کردند.

مقتدایی: موضع قاطع جمهوری اسلامی به اقدام پارلمان اروپا باعث عقب‌نشینی آنها شد

عباس مقتدایی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به عقب‌نشینی اروپایی‌ها در مواضع اخیرشان علیه سپاه اظهار کرد: اقدام اتحادیه اروپا و زیرمجموعه‌های آن نه از نظر حقوق بین‌الملل و نه از لحاظ قواعد آمره بین‌المللی وجاهت قانونی نداشت.

وی ادامه داد: اروپایی ها اقدامی را شروع کردند که خارج از عرف بین‌المللی بود، به همین جهت واکنش مجلس و سایر نهادهای ایران نشان داد که موضع‌گیری‌ها قاطع در این زمینه خواهند داشت؛ البته باید به این نکته توجه داشت که اروپایی‌ها با این اقدام‌شان موفق نشوند که قولی را مطرح کنند و اقدامات نیم‌بندی را انجام دهند که مغایر با حقوق بین‌الملل است و بعداً با عقب نشینی از آن مواضع غیرقانونی بخواهند آن را به عنوان یک بخش از معامله، در روابط بین‌الملل به ما بفروشند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: اقدام اتحادیه اروپا از اساس غیرقانونی بود و نباید این گونه تلقی شود که آنها اکنون امتیازی داده اند؛ آنها اکنون متوجه شده‌اند که پاسخ ایران قاطع و بازدارنده خواهد بود به همین جهت است که آنها به روند خودشان ادامه نداده‌ و به نوعی عقب نشینی کردند؛ اکنون ما طلبکار اتحادیه اروپا هستیم که چرا در صحنه بین‌الملل اینگونه مغایر با مقررات و قواعد بنیادین روابط بین‌الملل عمل می‌کنند.

مقتدایی با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها بر خلاف همه موازین در امور داخلی ایران دخالت کردند افزود: برای ایران اقدامی را شروع کردند که تخریب‌کننده وجهه ایران بود و از این جهت باید تاوان لازم را بپردازند.

وی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی برای اینکه از این نیمچه تهدید اروپایی‌ها فرصتی درخور ایجاد کند، اکنون گزینه قانونی روی میز دارد و طرح اقدام متقابل ایران در برابر اتحادیه اروپا در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تصویب رسید و در سامانه مجلس بارگذاری شده است.

مقتدایی تصریح کرد: ما اکنون در موضع قدرت به معنای اقدامات حقوقی و قانونی متناسب با حقوق بین‌الملل هستیم و طرف مقابل ما یعنی اتحادیه اروپا در موضوعی است که باید جواب دهد که چرا کارهای غیرقانونی را دنبال می‌کند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: در ماه‌های اخیر اروپا به سرعت پس از جنگ اوکراین ضعیف شده است و اقدامات هیجانی شتابزده و منفعلانه اروپایی ها نشان می دهد که ضعف اروپا جدی است.

پایان پیام/ ت 528

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول