اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

روایت بانوی صنعتکار زاهدانی که همه نیروهایش مددجوی امداد هستند

حلیمه براهویی، صنعتکار و راهبر شغلی کمیته امداد استان سیستان‌وبلوچستان است که همه نیروهای زیرمجموعه خود را از بین بانوان مددجوی تحت پوشش امداد انتخاب کرده است.

روایت بانوی صنعتکار زاهدانی که همه نیروهایش مددجوی امداد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حلیمه براهویی، صنعتکار و راهبر شغلی کمیته امداد استان سیستان‌وبلوچستان است که همه نیروهای زیرمجموعه خود را از بین بانوان مددجوی تحت پوشش امداد انتخاب کرده است.

براهویی، صنعتکار و راهبر شغلی کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان می‌گوید: من ساکن زاهدان هستم و حدود شش سال است که به صورت حرفه‌ای، کار سوزن‌دوزی بلوچ را آغاز کرده‌ام و دو سال است که به عنوان راهبر شغلی با کمیته امداد استان همکاری می‌کنم.

راهبر شغلی کمیته امداد سیستان و بلوچستان افزود: در این مدت، دو نشان ملی کیفیت در زمینه سوزن‌دوزی، یکی در سال ۹۴ و یکی در سال ۹۹ دریافت کردم و برخی محصولات ما با واسطه به کشورهایی مانند آلمان و ژاپن صادر می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر ۸۵ بانوی مددجو و سرپرست خانوار با ما همکاری دارند و بسیار مفتخریم که همه نیروهای زیرمجموعه، از بانوان مددجوی کمیته امداد استان هستند.

براهویی اظهار کرد: وقتی کار را آغاز کردم، با یاری خداوند توانستم خیلی زود بازار خوبی پیدا کنم، اما تعداد سفارشات بالا بود و نیروی کار لازم را نداشتم، تا اینکه تصمیم گرفتم نیروهای کار خود را از بین بانوان مددجو و نیازمند انتخاب کنم.

وی افزود: با مراجعه به کمیته امداد، این نهاد نیروی کار لازم را به ما معرفی کرد و توانستیم با ارائه یک سری آموزش‌ها، این بانوان مستعد و خوش ذوق را وارد چرخه کار کنیم تا علاوه بر کسب درآمد، اعتماد به نفس و روحیه نشاط پیدا کنند.

راهبر شغلی کمیته امداد استان بیان کرد: خوشبختانه هنر سوزن‌دوزی، بازار فروش خوبی دارد و اگر تبلیغات، به خصوص در نمایشگاه‌ها و فضای مجازی، به‌درستی انجام شود، می‌توان آن را توسعه داد.

وی با بیان اینکه تاکنون در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی بسیاری شرکت کرده است، گفت: بخش اصلی تبلیغات ما در فضای مجازی بوده است که متاسفانه با اختلالی که اخیراً در شبکه به وجود آمده، با مشکل مواجه شده‌ایم.

براهویی بیان کرد: از همه دختران استان درخواست دارم که به فرهنگ و هنرهای سنتی بها بدهند و نگذارند این هنرها از بین برود؛ این هنر همچنان طرفداران بسیاری در همه جا دارد.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول