اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

برنامه‌هایی برای مخاطب انگلیسی‌زبان تلویزیون در 44 سالگی انقلاب

مدیر تامین برنامه‌های پرس تی‌وی گفت: علاوه بر پوشش خبری برنامه‌ها و مراسم برگزار شده در دهه فجر انقلاب اسلامی و پخش مستندهایی جذاب با محوریت انقلاب، مبارزات و دستاوردهای آن در 4 دهه گذشته، تمام برنامه‌های روزانه و هفتگی شبکه پرس تی‌وی نیز رنگ و بوی انقلابی به خود می‌گیرند و انقلاب اسلامی ایران محوریت موضوعی‌شان می‌شود.

برنامه‌هایی برای مخاطب انگلیسی‌زبان تلویزیون در 44 سالگی انقلاب

مدیر تامین برنامه‌های پرس تی‌وی در رابطه با ویژه برنامه‌های معاونت برون مرزی برای مخاطبان انگلیسی زبان در ایام دهه فجر به خبرنگار فارس گفت: هر ساله همزمان با سالگرد انقلاب و ایام دهه فجر، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با هدف تبیین شکوه و دستاوردهای انقلاب اسلامی در 4 دهه گذشته و به ویژه در گام دوم انقلاب برنامه‌های متعددی را با موضوعات و در قالب‌های مختلف تولید می‌کند و روی آنتن شبکه‌های متعدد رادیویی و تلویزیونی خود می‌فرستد.

یوسف پورانوری افزود: معاونت برون مرزی رسانه ملی و شبکه بین‌المللی انگلیسی‌زبان پرس تی‌وی در راستای همین سیاست و راهبرد اصولی، تمام توان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را برای ساخت تولید برنامه‌های متنوع در فرمت‌های مختلف به کار گرفته است. علاوه بر پوشش خبری برنامه‌ها و مراسم برگزار شده در دهه فجر انقلاب اسلامی و پخش مستندهایی جذاب با محوریت انقلاب، مبارزات و دستاوردهای آن در 4 دهه گذشته، تمام برنامه‌های روزانه و هفتگی شبکه پرس تی‌وی نیز رنگ و بوی انقلابی به خود می‌گیرند و انقلاب اسلامی ایران محوریت موضوعی‌شان می‌شود. همچنین ویژه‌برنامه‌هایی با محوریت انقلاب در دهه فجر تولید و روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود.    

 ادامه داد: این شبکه در ایام دهه فجر به شکل هر روزه ویژه برنامه‌ای را با محوریت انقلاب اسلامی پخش می‌کند. ویژه‌برنامه 10 قسمتی «انقلاب اسلامی ۴۴» هر روزه از ۱۲ تا ۲۲ بهمن روی آنتن می‌رود. این ویژه‌برنامه درباره 10 مقطع و گردنه تاریخی انقلاب اسلامی و و دستاوردهایی است که در ۴۴ سال گذشته حاصل شده است.

مدیر تامین برنامه‌های پرس تی‌وی درباره برنامه‌های هفتگی این شبکه در دهه فجر نیز توضیح داد: موضوع مستند هفتگی «10 دقیقه» در ایام دهه فجر به چالش‌های انقلاب اسلامی اختصاص دارد. این مستند بر این موضوع تاکید می‌کند که انقلاب اسلامی علیرغم همه این چالش‌ها انقلاب به مسیر خود ادامه می‌دهد و مشکلات نتوانسته مانع حرکت و پیشرفت انقلاب اسلامی باشد.

پورانوری ادامه داد: برنامه «شکاف اقتصادی» به جایگاه نفت در اقتصاد کشور پس از انقلاب اسلامی می‌پردازد. این برنامه وضعیت اقتصادی ایران از منظر اتکا به نفت از سال 1322 تاکنون را بررسی می‌کند.

وی اظهار داشت: برنامه «شکاف اقتصادی» به مرور ملی شدن صنعت نفت، چرایی شکست مصدق (اعتماد اشتباه به آمریکا)، بوم نفت ایران در دوران سلطنت پهلوی و ریخت‌وپاش‌های پادشاهی پهلوی با تکیه به درآمد نفت و سیاست‌های غلط اتخاذ شده می‌پردازد و وضعیت تولید و فروش و جایگاه نفت در اقتصاد ایران در آستانه انقلاب و اتفاقاتی را که پس از پیروزی انقلاب اتفاق افتاده است زیر ذره‌بین کارشناسانه می‌برد.

مدیر تامین برنامه‌های پرس تی‌وی درباره دیگر برنامه هفتگی این شبکه نیز گفت: برنامه «ما مردم» در دهه فجر مروری دارد بر نقش استعماری آمریکا در رابطه با ایران پیش از انقلاب و به واکاوی رفتارهای دستگاه حاکمه آمریکا در قبال ایران در چند دهه پس از پیروزی انقلاب می‌پردازد. 

پورانوری اضافه کرد: نگاه مردم آمریکا و مخالفان در داخل آمریکا به مقوله انقلاب ایران از دیگر موارد مطرح در برنامه «ما مردم» است. علاقه‌مندی و ارادت مردم آفریقا به انقلاب اسلامی ایران موضوع محوری برنامه «آفریقا امروز» در ایام پیروزی انقلاب اسلامی است. در این برنامه همچنین تحولات چشمگیر در روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ایران با آفریقا در طول چند دهه گذشته با تمرکز بر پیوندهای اندیشه و فرآیند انقلاب اسلامی با مبارزات ضدآپارتاید در آفریقا زیر ذره‌بین کارشناسانه قرار می‌گیرد.

به گفته مدیر تامین برنامه‌های پرس تی‌وی، برنامه «شبه قاره» این شبکه در ایام دهه فجر نگاهی دارد به جایگاه انقلاب اسلامی در میان مسلمانان شبه قاره هند و تاثیرات انقلاب ایران را بر مردم آزاده و ستمدیده کشورهای مسلمان و غیرمسلمان شبه قاره مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

پورانوری افزود: موضوع برنامه «ایران امروز» نیز درباره پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های مختلف است. این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان به موضوع زنان و جایگاه آنها بعد از انقلاب نیز نگاهی کارشناسانه داشته است. همچنین برنامه «اینسایت» به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی، اتفاقات و دستاوردهای ۴۴ ساله ایران بعد از انقلاب را از زوایای مختلف مورد ارزیابی و و اکاوی قرار می‌دهد.   

مدیر تامین برنامه‌های پرس تی‌وی درباره دیگر برنامه‌های این شبکه به مناسبت دهه فجر توضیح داد: برنامه «فلسطین: محرمانه‌زدایی» به طرح این پرسش می‌پردازد که نقش جمهوری اسلامی در حمایت از مقاومت در فلسطین چیست و به بررسی نقش ایران در حمایت از مقاومت فلسطین می‌پردازد.

پورانوری گفت: سامی رمضانی، مفسر لندنی و چهره دانشگاهی و دیوید میلر کارشناس مسائل فلسطین کارشناسان برنامه این هفته «فلسطین: محرمانه‌زدایی» هستند و سیاست‌های جمهوری اسلامی در حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم از گروه‌های محور مقاومت از جمله فتح، حماس و دیگر جناح‌های مقاومت را از زوایای مختلف مورد ارزیابی قرار می‌دهند و به بررسی آثار حمایت‌های جمهوری اسلامی از محور مقاومت و گروه‌هایی همچون حزب الله از جمله حرکت جهان به سوی چندقطبی بودن می‌پردازند. 

وی ادامه داد: برنامه «نگاهی به اسلام» هم اهمیت مساله فلسطین را در تراز آرمان‌های انقلاب اسلامی با کارشناسان در میان می‌گذارد. این برنامه به طرح سوالاتی از این دست می‌پردازد که چرا موضوع فلسطین از ابتدای انقلاب و رهبری امام خمینی در سال 42 برای ایشان و جریان انقلاب اسلامی یک موضوع مهم بود؟ 

پورانوری تاکید کرد: این برنامه ضمن اشاره به رژیم صهیونیستی و دشمنی‌هایش با در قالب تروریسم دولتی و به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ای، به این موضوع می‌پردازد که چرا انقلاب ایران یک انقلاب دینی است و این انقلاب چگونه در تعیین سرنوشت منطقه غرب آسیا نقش‌آفرینی می‌کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول